    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczanie podatku, zwrot VAT.
    Date: Tue, 14 Aug 2007 13:09:56 +0200

    Dnia 14-08-2007 o 13:03:53 Michał <b...@g...pl> napisał(a):

    > Witam serdecznie
    >
    > Jestem poczatkujacym w temacie prowadzenia wlasnej dzialalnosci.
    > Zalozylem dzialalnosc i prosilbym o wyjasnienie jednaj sprawy.
    >
    > Powiedzmy, ze kupuje np.komputer za 1000 zl netto (1220 brutto).
    > W tym samym miesiacu wykonuje usluge za 1000zl netto (1220 brutto).
    > Dodatkowo sprzedaje drukarke za 200 zl netto (244 brutto) a kupilem ja
    > za 150 netto (183 brutto).

    Jeśli to w obrebie jednego kwartału:

    Sprzedaż
    - 1000zł + 220VAT -> podatek należny do US: 220
    - 200zł + 44VAT -> podatek należny do US: 44
    Razem podatek należny: 264

    Zakupy
    - drukarka 150zł + 33VAT -> podatek naliczony w zakupach 33zł
    - komputer 1000zł + 220VAT -> podatek naliczony w zakupach 220zł
    Razem podatek naliczony: 253

    Podatek do wpłaty = należny - naliczony = 264 - 253 = 11zł.

    Ale to wszytsko ma wyniknąć z ewidencji VAT, z której przepisujesz
    potem dane na VAT-7(K) - prześledź sobie wypełnianie tego druku
    w jakiejś interaktywnej wersji z helpem.

    Na koniec:

    > Prosze teraz o pomoc jak to wszystko ugryzc,
    > firme rozliczac mam kwartalnie.

    Da się kwartalnie od razu, bez czekania 12 miesiecy(nie wiem, tak mi coś
    zaświtało)?