  • 1. Data: 2008-05-27 08:39:31
    Temat: Odliczenie internetu - wynajęte mieszkanie
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Witam

    Mieszkam w wynajętym mieszkaniu. Mam założony internet - oczywiście
    umowa jest na właściciela mieszkania. Czy można w jakiś sposób
    skorzystać z ulgi na internet (rzecz jasna w PIT)? Z tego co
    przeczytałem w sieci t w tym przypadku jest to zasadniczo niemożliwe,
    ale może ktoś coś wymyślił?

    --
    Semper Fidelis

    Adam Kłobukowski
    a...@k...pl

  • 2. Data: 2008-05-27 09:03:12
    Temat: Re: Odliczenie internetu - wynajęte mieszkanie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 27 May 2008 11:39:31 +0300, Adam Kłobukowski napisał(a):

    > ale może ktoś coś wymyślił?

    Może właściciel ci wystawi rachunek na którym będzie osobna pozycja
    "internet".

  • 3. Data: 2008-05-27 09:36:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Kłobukowski wrote:
> [...]
    > skorzystać z ulgi na internet (rzecz jasna w PIT)? Z tego co
    > przeczytałem w sieci t w tym przypadku jest to zasadniczo niemożliwe,

    było wziąć internet na siebie.

  • 4. Data: 2008-05-27 09:49:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    jureq pisze:

    > Może właściciel ci wystawi rachunek na którym będzie osobna pozycja
    > "internet".

    Trzeba tylko pamiętać że odliczyć internet można w miejscu zamieszkania
    rozumianym podatkowo - tym które zostało zgłoszone do US.

    Jak sie ktoś nie przyznaje urzędowi gdzie faktycznie mieszka (a sądząc
    po postach na tej liście to praktyka powszechna) to potem może mieć
    problemy.

    US ma dwa kije do wyboru - albo odmówi prawa do odliczenia albo przywali
    mandat za brak aktualizacji danych.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-05-27 15:03:54
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    mozesz samodzielnie podpisac umowę z dostawca internetu

    a do US zgłosić ten adres jako miejsce zamieszkania (na NIP3)

  • 6. Data: 2008-05-27 20:00:47
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 27 May 2008 11:49:03 +0200, Maddy napisał(a):

    > US ma dwa kije do wyboru - albo odmówi prawa do odliczenia albo przywali
    > mandat za brak aktualizacji danych.

    Ciekawi mnie co wymyslą w przypadku iPlusa czy innego Blueconnecta. :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2008-05-27 21:22:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 May 2008, jureq wrote:

    > Może właściciel ci wystawi rachunek na którym będzie osobna pozycja
    > "internet".

    Znaczy twardo trzymając się wersji "w myśl rozporządzenia rachunek
    jest fakturą"?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-05-27 21:26:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 May 2008, Adam Kłobukowski wrote:

    > Witam
    >
    > Mieszkam w wynajętym mieszkaniu. Mam założony internet - oczywiście umowa
    > jest na właściciela mieszkania.

    Wróć.
    Proponuję skreślić słowo "oczywiście" - między odliczającymi internet
    całkiem sporo jest lokatorów którzy są najemcami i mają umowę
    internetową 'na siebie'.
    To co piszesz to pewnie prawda, ale nie "oczywiście"!
    IMVHO "jest problem" - skoro płacisz wynajmującemu, to on musiałby zostać
    dostawcą internetu. Może być niechętny ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-05-28 01:05:49
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Adam Kłobukowski pisze:
> [...]
    > skorzystać z ulgi na internet (rzecz jasna w PIT)? Z tego co
    > przeczytałem w sieci t w tym przypadku jest to zasadniczo niemożliwe,

    Nie da się, na fakturze muszą być twoje dane inaczej nici z odliczenia.

  • 10. Data: 2008-05-28 06:07:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Borys Pogoreło pisze:

    > Ciekawi mnie co wymyslą w przypadku iPlusa czy innego Blueconnecta. :)

    Tych nie można odliczyć. Nie są zainstalowane "w miejscu".
    Możesz próbować się szarpać ale na razie chyba wszystkie US stoją na
    stanowisku że przenośny internet to nie ten internet z ustawy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813