  • 11. Data: 2005-03-02 14:36:22
    Temat: Re: Odliczenie w PIT za Internet dla 2 osob
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/2/2005 3:31 PM, Użytkownik Black Peter napisał:

    > Bo podwyzka Vat od 1 marca weszla i od tej chwili wiekszosc operatorow
    > bedzie wydawalo faktury.

    Odbiorca może zażądać faktury także za sty i luty a kwoty z tych faktur
    odliczyć od dochodu.

    --
    gefragt

  • 12. Data: 2005-03-02 16:49:42
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    du hast mich gefragt napisał(a):

    > Odbiorca może zażądać faktury także za sty i luty a kwoty z tych faktur
    > odliczyć od dochodu.

    Nie no jasna sprawa, tak dla uproszczenia wpisalem 10 miesiecy dla tego
    roku :)

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 13. Data: 2005-03-03 09:08:51
    Od: "W.R." <wojciech_WYCINANKA@ratymirski_WYCINANKA.net>

    Dnia 05-03-01 18:54 Black Peter napisal(a), co nastepuje:

    > Pisalem kiedys, ale przeszlo bez echa ze Infor interpretowal ten przepis
    > tak iz kazdy mieszkaniec lokalu niezaleznie czy ma na siebie wystawiona
    > fakture czy nie, moze odliczyc koszty _poniesione_ za internet. Pod
    > warunkiem ze jest w stanie udokumentowac _poniesienie_ kosztow...
    > np. jedne z malzonkow placi polowe roku za internet a drugi placi druga
    > polowe i posiadaja dowody wplaty. Oczywiscie ma to sens przy drogim
    > internecie ;)

    No to mamy też oficjane stanowisko MF:
    http://www.infor.pl/?rodzaj=2&news=7797
    potwierdzające ta interpretację.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 14. Data: 2005-03-03 10:07:18
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/3/2005 10:08 AM, Użytkownik W.R. napisał:

    > No to mamy też oficjane stanowisko MF:
    > http://www.infor.pl/?rodzaj=2&news=7797
    > potwierdzające ta interpretację.

    No nie bardzo. Tam się pisze o fakturze wystawionej na obojga (tak się
    to odmienia?) małżonków.

    --
    gefragt

  • 15. Data: 2005-03-03 21:28:03
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    du hast mich gefragt <d...@k...pl> wrote:

    > No nie bardzo. Tam się pisze o fakturze wystawionej na obojga (tak się
    > to odmienia?) małżonków.

    Czy to znaczy, że jeśli rozliczają się wspólnie i faktury będą na
    obojga, to dobrze kombinują :) - jednak mogą odliczyć dwa razy tyle?
    Na moim przykładzie (61 zł * 10 miesięcy): każda z osób może odliczyć
    od swojego dochodu 610 zł, czyli razem 1220 zł i na podatku zaoszczędzą
    0,19 * 1220 = 231,80 zł?

    A tak czysto teoretycznie: gdyby stawka 50% podatku dochodowego jednak
    weszła (wiem że nie weszła) i zarabialiby tyle, że przekraczają ten
    próg... to odliczają sobie od dochodu 1220 zł i płacą o 610 zł (50%)
    podatku mniej, czyli 100% zwrot za Internet? Przy stawce 40% też
    zresztą nieźle - zwrot 80% :)

    Marek

  • 16. Data: 2005-03-03 21:41:25
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    du hast mich gefragt <d...@k...pl> wrote:

    > Odbiorca może zażądać faktury także za sty i luty a kwoty z tych faktur
    > odliczyć od dochodu.

    W styczniu i lutym Internet był za darmo, a faktury były za usługi
    transmisji danych (22% VAT) w sieci LAN między klientami, by nie robić
    całego zamieszania ze strukturą sprzedaży zwolnionej w nowym roku.
    Chcieli zrobić 22% od stycznia, ale wyszło jak zwykle i nie zdążyli...

    Marek

  • 17. Data: 2005-03-04 07:26:20
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    MM napisał(a):

> [...]
    > Na moim przykładzie (61 zł * 10 miesięcy): każda z osób może odliczyć
    > od swojego dochodu 610 zł, czyli razem 1220 zł i na podatku zaoszczędzą

    Chyba zle kombinujesz... patrz moj post wyzej. Nie mozna odliczac tych
    samych wydatkow. Ponosisz koszt miesiecznie za internet 61zl czyli jedno
    z was placi za ten internet i ponosi koszty (przez 12 iesiecy i tak
    jestes ponizej 760zl). Jakbys placil np. 152zl to po 5 miesiacach
    wykorzystal bys juz kwote 760 zl do odliczenia... i wtedy wkracza twoja
    zona i ponosi koszty internetu przez kolejne miesiace. Albo np
    miesiecznie ty placisz 1/2 z tych 152zl czyli 76zl i zona drugie 76zl.

    To jest moja interpretacja i nie wiem do konca czy jest sluszna ;)

    pzdr

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 18. Data: 2005-03-04 09:38:33
    Od: pps <p...@u...icpnet.pl>

    W.R. wrote:
    > No to mamy też oficjane stanowisko MF:
    > http://www.infor.pl/?rodzaj=2&news=7797
    > potwierdzające ta interpretację.

    Z tego co zrozumiałem, to:
    1) faktura MUSI być wystawiona na oboje małżonków:
    "wystawione przez dostawcę usług internetowych na nazwisko obojga"
    2) odliczenia pełnej kwoty 760zł może dokonać tylko ten z małżonków,
    którego odrębny dochód przekroczył tę kwotę; w przypadku, gdy któreś z
    małżnoków nie pracowało (brak dochodów), nie można odliczyć 2x760zł w
    przypadku wspólnego rozliczania
    "każdy z rozliczających się wspólnie małżonków dokonuje odliczenia
    odrębnie, od uzyskanego przez siebie dochodu"

    Nie podoba mi się punkt 2.

    pps

  • 19. Data: 2005-03-04 18:42:17
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Black Peter <b...@w...pf.pl> wrote:

    > Chyba zle kombinujesz... patrz moj post wyzej. Nie mozna odliczac tych
    > samych wydatkow.

    Też mi się wydaje że to byłoby za dobrze, ale jak czytam stanowisko MF
    to już sam nie jestem pewien (z tekstu nie wynika jasno, że nie można):

    "każdy z rozliczających się wspólnie małżonków dokonuje odliczenia
    odrębnie, od uzyskanego przez siebie dochodu"

    "każdy z podatników ma prawo do ulgi, do wysokości przysługującego limitu"

    Mogliby to napisać jaśniej, bo może to taka polityka prorodzinna? ;)
    "każdy ... dokonuje odliczenia ODRĘBNIE ..." - ?

    > Ponosisz koszt miesiecznie za internet 61zl czyli jedno

    To nie ja, ja ponoszę 249 zł za DSL na firmę, a małżeństwo to sąsiedzi :)

    Marek

  • 20. Data: 2005-03-04 19:05:40
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    MM napisał(a):

    > "każdy z podatników ma prawo do ulgi, do wysokości przysługującego limitu"
    >
    > Mogliby to napisać jaśniej, bo może to taka polityka prorodzinna? ;)
    > "każdy ... dokonuje odliczenia ODRĘBNIE ..." - ?

    Ale kazdy z malzonkow odlicza _poniesione_ koszty! Musi wykazac
    _poniesione_ wydatki na internet :) Czyli jak jeden z malzonkow calos
    wykozystal to drugi juz nie ponosi zadnych kosztow za internet...
    rozumiesz? :)

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*