  • Data: 2003-12-29 19:28:16
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 29 Dec 2003, Dark Icon wrote:

> [...]
    >+ > [...]
    >+ > >+ Nie ma juz o ile mnie pamięć nie myli podziału na faktury i rachunki.
    >+ >
    >+ > ...a to już można grunt na fakturę dostać ? :)
    >+ > Może inaczej: załóżmy że kupisz coś co jest czyjąć *osobistą*
    >+ > własnością. [...]
    >+ >
    >+ > >+ Teraz sa tylko faktury
    >+ >
    >+ > ... ma ci wystawić *fakturę* ??
    >+
    >+ Tutaj chodzi o udokumentowanie kupna-sprzedaży przez podmioty

    To jak mi jeszcze wytłumaczysz, czym różni się sprzedaż "nietowaru"
    "osobistą" od sprzedaży "gospodarczej" (licencje z wyłączeniem
    komputerowych, grunt itp) oraz *w zakresie VATu* (bo w zakresie
    np. PCC się różni, skutkiem... innego wyłączenia z VAT :))
    sprzedaż "osobista" od sprzedaży "gospodarczej" przez podmiot
    który jest z VAT zwolniony - na gruncie tejże ustawy o VAT,
    to (jak mawiają) - "będziemy w domu".
    Objaśniam że podstawą prawną do wystawiania faktur jest rozp.
    MF wydane na podstawie ustawowego upoważnienia w ustawie o VAT,
    skutkiem czego faktura VAT ma "moc prawną" wyłącznie na podstawie
    przepisów VAT... (czyli "tamtejsze" definicje są obowiązujące
    dla pojęć decydujących o istnieniu bądź nie "faktury")
    Oczywiście mogę się mylić... poproszę o nry artykułów które
    źle interpretuję :)

    >+ > >+ Dokumenty sa dwa: paragon lub faktura.
    >+ >
    >+ > Poczepiam się dla porządku :) - nieprawda, bo np. rozporządzenie
    >+ > ministra to też dokument ;)
    >+
    >+ Rozporządzenie nie dokumentuje sprzedaży :-P

    ...ależ o tym nie pisałeś ;) !
    A w takim przypadku *jednak* co najmniej rachunek trzeba doliczyć
    (i to NIE JEST kompletna lista: "dowód opłaty pocztowej" *dokumentuje*
    sprzedaż usługi...)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)