  • Data: 2004-05-03 06:38:34
    Temat: Re: Odp: Donos...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 3 May 2004, interpio wrote:
    [...to był Michał...]
    >+ > A czy naprawdę nikt nie widzi jakiejś winy tego Pana?
    >+
    >+ Jeżeli ten gość zarobił 1000 zł. w ciągu dwóch miesięcy to samego
    >+ ZUS-u musiałby za te dwa miesiące zapłacić 1400
    >+ zł. To nic dziwnego, że DG nie otworzył

    Nie rób nas w balona, twierdząc że jakoby miał do wyboru otworzyć
    DG i dopłacić 400 zł ZUSu :] albo działać "na czarno".
    Niby nie da się skorzystać z jakiekolwiek "zaprzyjaźnionej" DG
    (odpalając im pewnikiem z 10 czy 15%) celem wykonania umowy "osobistej" ?
    Daleki jestem od uważania że należy kogoś pogrążyć za wszelką cenę
    za to iż zarobił 1000 zł "na lewo".
    Ale co powiesz tym wszystkim, którzy właśnie mają kłopoty - bo
    prowadzili legalną DG i nie byli w stanie zapłacić ZUSu ?

    >+ Dlatego jestem za ZUS-em nieokreślonym kwotowo
    >+ lecz procentowo np. 40 % od dochodu.

    Trzeba wziąć pod uwagę iż wtedy dochody ZUSu spadną: biedniejsi
    zapłacą mniej a część bogatszych "wyniesie się" na ile poletka.
    Ponieważ ZUS potrzebuje pieniędzy ile potrzebuje to składka
    wzrośnie... nie wiem do ilu :[

    [...]
    >+ >jeszcze, moze sprzedaleś coś temu "kapusiowi" ??
    >+ Może wykonujesz usługi konkurencyjne do usług

    Ano. To i czarny scenariusz już pisałem. IMHO Leszkowi
    może zaszkodzić manewr w każdą stroną ("i tak źle a inaczej
    może być jeszcze gorzej").
    Nie wiem czy nawet doradzca lub adwokat mogliby coś pomóc...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)