  • 1. Data: 2010-03-29 11:31:56
    Temat: Odsyłać - nie odsyłać?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Po wysyłce PITów 11 w tym roku wróciło do mnie ze 20 sztuk (wysłałam w
    tym roku ok. 200, tak dla wyjaśnienia). Nie podjęto w terminie albo
    adresat nieznany.

    Jedna modelka się odezwała, z pretensjami ze poszedł na stary adres jak
    w umowie a ona się w grudniu przeprowadziła na drugi koniec polski.
    I nie, nie poinformowała nas (zna komórkę do szefa) że chce pita na inny
    adres. Bo nie musi!

    Inna zadzwoniła z gęba "gdzie mój pit" a jak powiedziałam, że mam zwrot
    to stwierdziła, że ona nie odbiera poleconych "od dziwnych firm których
    nie zna bo nie wiadomo co jest w środku". Pewnie bomba! Albo wąglik!
    Co to za człowiek którego nalepka biura rachunkowego wprawia w popłoch?

    Wysyłka poleconymi idzie od paru lat, bo wcześniej ludzie kłamali, że
    nie dostali pita, że na pewno nie wysłałam albo na zły adres.
    Co roku jest 5-10 zwrotów, ten obrodził bardziej niż zwykle.
    Dotychczas pakowałam to w zwykły list i słałam jeszcze raz. Ale mnie to
    zjadowiło.

    Ja mam dowód nadania. Musiałam zapłacić ekstra, żeby odebrać ten
    niedoręczony list ale w razie czego mam dowód, że albo nie podjęto w
    terminie albo że ktoś się wyprowadził.
    Cała impreza robi się droga.
    Z całej grupy tylko dwie osoby się odezwały, reszta siedzi cicho.

    Przecież nie będę prowadzić śledztwa.
    Właściwie co mi grozi jak sobie pity tych, którzy się nie odezwali,
    odłożę ad akta?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 2. Data: 2010-03-29 11:37:15
    Temat: Re: Odsyłać - nie odsyłać?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-29 13:31, Maddy pisze:

    > Właściwie co mi grozi jak sobie pity tych, którzy się nie odezwali,
    > odłożę ad akta?

    Zjebka jak się odezwą?

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-03-29 11:44:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-03-2010 o 13:31:56 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > Właściwie co mi grozi jak sobie pity tych, którzy się nie odezwali,
    > odłożę ad akta?

    Z ciekawości - co grozi za sporządzenie, ale niewysłanie PIT-11 (tzn.
    który paragraf KKS?)

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-03-29 12:10:32
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 29-03-2010 13:44, Tomek pisze:

    > Z ciekawości - co grozi za sporządzenie, ale niewysłanie PIT-11 (tzn.
    > który paragraf KKS?)

    A mnie ciekawi czy jakby toto wysłać za pobraniem a delikwent odmówiłby
    przyjęcia to można by uznać, że dokument został dostarczony?

    --
    http://www.surfersvillage.com/gal/

  • 5. Data: 2010-03-29 15:35:01
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    nie odbieraj zwrotow, po co masz jeszcze za to placic?!
    przeciez takich pitow mozesz sbie wydrukowac na peczki-jak sie klient zjawi
    to mu przekazesz jak bedzie grzeczny.
    Ty masz potwierdzenie wysylki na ostatni znany adres, to w gestii odbiorcy
    lezy, zeby zmienic adres u Ciebie w bazie, prawda?

    ja bym sie tam nie cyrtolil a jakby ktos byl w ogole niegrzeczny to bym go
    olal ;)

    pozdrawiam, wromek

  • 6. Data: 2010-03-29 21:00:53
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    a ja przy okazji zapytam jako delikwent z drugiej strony:
    dostaję corocznie kilkadziesiąt pitów 11 od zleceniodawców , czasem
    nie jestem w stanie stwierdzić, czy przyszły wszystkie należne
    (ewidencja umów o dzieło jest dosyć kłopotliwa, często dostaję jeden
    egzemplarz do podpisu bez kopii dla mnie, więc coś może umknąć), co mi
    grozi za nieujęcie jakiegoś w zeznaniu rocznym, co zrobić jeśli firma
    zlecająca nie chce wysłać pita, bo "nie i co mi zrobisz" (pewnie
    zaliczka na podatek poszła do kieszeni), czy mam wpisać z posiadanych
    umów ewentualne kwoty (czy to jest dokument poświadczający kwoty
    dochodów i wpłaconych zaliczek na podatek?) , czy nie uwzględniać tych
    nieprzysłanych pitów (tym bardziej jeśli nie mam egzemplarza umowy) i
    w razie czego zwalać winę na zleceniodawcę (w końcu obowiązek
    odprowadzenia zaliczki spoczywa na nim, więc ewentualnie to on
    uszczupla skarb państwa) ?

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2010-03-29 21:51:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-03-2010 o 23:00:53 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

    > a ja przy okazji zapytam jako delikwent z drugiej strony:
    > dostaję corocznie kilkadziesiąt pitów 11 od zleceniodawców ,

    PIT-11 przy prowadzeniu DG ;) ?

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-03-29 22:18:33
    Od: <s...@a...pl>

    > a ja przy okazji zapytam jako delikwent z drugiej strony:
    > dostaję corocznie kilkadziesiąt pitów 11 od zleceniodawców ,

    PIT-11 przy prowadzeniu DG ;) ?

    A co w tym dziwnego? Nic nie stoi na przeszkodzie, by prowadząc DG być
    jednocześnie gdzieś np. na etacie. Zlecenia? Jeśli nie ma tego w zakresie swojej
    działalności to jak inaczej widzisz rozliczanie?

  • 9. Data: 2010-03-29 22:23:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-03-2010 o 00:18:33 <s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > jednocześnie gdzieś np. na etacie. Zlecenia? Jeśli nie ma tego w
    > zakresie swojej działalności to jak inaczej widzisz rozliczanie?

    Nie o to chodziło - zobacz podkreślenie

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2010-03-29 22:23:15
    Od: <s...@a...pl>

    > co mi > grozi za nieujęcie jakiegoś w zeznaniu rocznym,

    Pouczenie, mandat lub odsiadka.

    > co zrobić jeśli firma
    > zlecająca nie chce wysłać pita, bo "nie i co mi zrobisz" (pewnie
    > zaliczka na podatek poszła do kieszeni),

    Poprosić US o pomoc?

> [...]
    > dochodów i wpłaconych zaliczek na podatek?) , czy nie uwzględniać tych
    > nieprzysłanych pitów (tym bardziej jeśli nie mam egzemplarza umowy) i

    Umowę możesz zawrzeć ustnie. Nie musi być pisemna. Poza tym powinieneś mieć
    rachunki, które wystawiałeś po wykonaniu zlecenia.

    > w razie czego zwalać winę na zleceniodawcę (w końcu obowiązek
    > odprowadzenia zaliczki spoczywa na nim, więc ewentualnie to on
    > uszczupla skarb państwa) ?

    Zaliczki odprowadza on, ale w twoim imieniu. Jak nie zapłacisz podatku to Ty
    uszczuplisz budżet i za to bekniesz. Jak dla US nie będzie coś pasować, to
    poprosi o wyjaśnienie. Wyjaśnisz co i jak, że nie dostałeś PITa, że odmawia
    jego wystawienia, a wtedy już urzędnik zrobi, co do niego należy.