eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdzyskane tonery / kartridże › Re: Odzyskane tonery / kartridże
  • Data: 2007-02-22 12:08:03
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 22-02-2007 o 12:53:26 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    >
    >> Widzę, ale zastanawia mnie jedno - rozbierz to zdanie na czynniki,
    >> co Ci wychodzi:
    >>
    >> A) (inne dowody opłat), w tym (dokonywanych na podstawie książeczek
    >> opłat,
    >> oraz dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2).
    >>
    >> czy
    >>
    >> B) (inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek
    >> opłat),
    >> oraz (dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2).
    >>
    >> ?
    >>
    >> Mi na czuja wychodzi że to wariant B jest poprawny w sensie językowym,
    >> a to by znaczyło że możesz zaksięgować dowolny dokument który zawiera
    >> dane
    >> wymienione w § 12 ust. 3 pkt 2 - i nie chodzi tutaj tylko o dowody
    >> opłat.
    >
    > Oczywiście.
    > W swojej kategorii.
    > KW księgujesz jako dowody kasowe, a nie kosztowe.
    >

    Nie rozumiem o czym mówisz :)

    Wg wariantu B mamy taki zapis rozporzadzenia: "Za dowody księgowe uważa
    się również
    dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2".
    Jeśli więc wariant B jest poprawny, to kazdy dokument spełniający warunki
    może zostać
    zaksiegowany w KPiR. Zakłądając że KW spełnia te warunki formalne, to
    można go zaksięgować.
    Jeżeli dobrze rozumiem, to chodzi Ci o to, że KW to dokument kasowy a nie
    dokument
    stwierdzający koszt - mi natomiast chodzi o to że przy KPiR KW jest tylko
    świstkiem
    na zasadzie oświadczenia o poniesieniu kosztu, zawierającego wymagane dane.

    Przykładowo Mała Księgowość RzP posługuję się różnymi innymi nazwami
    dokumentów
    zaczerpniętych z PK, co nie zmienia faktu że są tam one tylko pomocniczo -
    bo rozporzadzenie do KPiR nic o nich nie wspomina.
    Stosowanie nazewnictwa papierów zaczerpniętego z PK wprowadza porządek
    "formalny",
    natomiast prawnie rzecz biorąc nie ma to znaczenia, równie dobrze mógłbyś
    stosowac dokumenty
    na modłę tych z prawodawstwa chilijskiego :)


    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
    MOJE PIENIĄDZE??
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1