    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Date: Sat, 24 Feb 2007 11:53:08 +0100
    <o...@u...mshome.net> <erka4i$5a7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <o...@u...mshome.net> <erkbv0$ckg$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <o...@u...mshome.net> <erkhs4$7f0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <o...@u...mshome.net> <erkjk3$t8j$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <o...@u...mshome.net> <erkrlt$n9h$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <o...@u...mshome.net> <erl1tt$k9a$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <o...@u...mshome.net> <erl3if$qec$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <o...@u...mshome.net> <erl5jt$j01$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <o...@u...mshome.net> <erm3oh$af6$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <ermc2n$bs8$1@atlantis.news.tpi.pl> <ermdvj$692$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <ermi4v$hki$1@nemesis.news.tpi.pl> <ermid8$9m0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <45df7b17$1@news.home.net.pl> <erok0u$27m$1@atlantis.news.tpi.pl>

    Dnia 24-02-2007 o 06:54:52 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, nie musisz.
    > Umowę kupna-sprzedaży powinieneś podpisać.

    Na żadanie kupującego musi wystawić rachunek, niezależnie od swojego
    statusu.
    Podstawa prawna: Ordynacja Podatkowa, Art. 87.:
    § 1. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy prowadzący
    działalność
    gospodarczą obowiązani są na żądanie kupującego lub usługobiorcy wystawić
    rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.

    > Ale w opisanym przypadku towar pochodzi z kradzieży u pracodawcy - i o
    > takim przypadku pisałem.

    Nie musi nawet chodzić o taki przypadek. Wg Ordynacji _każdy_ ma obowiązek
    wystawić
    na żadanie kupującego rachunek. Więc kupując coś od kogoś masz podstawę
    oczekiwać pokwitowania.
    Tylko dlatego że sprzedawca nie chce, mimo obowiązku, nic wystawić,
    to nie można założyć że nie poniesiono KUP i że to nie jest towar handlowy.
    Liczy się stan faktyczny i dlatego przez cały wątek twierdzę że w takiej
    wyjątkowej sytuacji
    można by się w przypadku KPiR próbować oprzeć o samą specyfikację dostawy,
    natomiast w przypadku kosztu ogólnego o oświadczenie poniesienia kosztu -
    piszę w trybie warunkowym
    gdyż tego nie przerabiałem, natomiast wydaje mi się to logiczne i zgodne z
    prawem.

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne