    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Opłata manipulacyjna a podatki, ZUS, UZ
    Date: Mon, 27 Jan 2003 15:54:44 +0100

    On Sun, 26 Jan 2003, Pawel F. Rozenek wrote:
    [...]
    >+ Moze napisz program, zapakuj go w dyskietke czy plyte i wstaw do komisu
    >+ komputerowego. Niech sie komis martwi. Mozna tak ? Bo mi sie to jakies
    >+ proste wydaje.

    Słusznie :)

    >+ W ten sposob mozna byloby cala produkcje nie tylko programow
    >+ otworzyc i przez komisy sprzedawac, np. rekodzielo, elektronika itp.

    Tyle, że "normalna" sprzedaż komisowa dotyczy rzeczy "osobiście
    używanych". Normalnie to powinieneś podatek dochodowy zapłacić,
    nawet kwestię "DG" pomijając ! Oczywiście *oprócz* PCC :] (dodatkowo).
    Wbrew powszechnemu (zdaje się) wrażeniu PITa-5 się wypełnia
    (i zaliczki płaci) nie tylko od DG :] Jakbyś sprzedał "nowy"
    (czytaj: mniej niż półroczny) samochód to PD nie unikniesz.
    A jak sprzedajesz "nowy" dajmy na to, rower - to *też*
    *powinieneś* zapłacić (od dochodu) !
    Nie prowadząc DG tracisz możliwość odliczania "kosztów ogólnych"...

    pzdr, Gotfryd