    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Opłata za wieczyste uzytkowanie i sprzedaz prawa
    Date: Thu, 6 Jul 2006 09:26:57 +0200

    On Thu, 6 Jul 2006, AlterNative wrote:

> [...]

    A. był przychód
    B. był koszt
    C. brak danych: jak rozliczane są koszty.

    > Dodam może jeszcze, że chodzi o spółkę jawną, KPiR i VAT.

    Primo: nie wiemy czy koszty zaliczane są kasowo czy memoriałowo.
    To ten "brak danych" z p.C powyżej!

    Dodatkowo spytam co stoi na przeszkodzie:
    +++
    4. Koszty uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 5 i 6, są potrącane
    tylko w tym roku podatkowym, w którym zostały poniesione.
    5. U podatników prowadzących księgi rachunkowe (handlowe) koszty uzyskania
    przychodów objętych tymi księgami są potrącane tylko w tym roku
    podatkowym, którego dotyczą, [...]
    chyba że zarachowanie ich nie było możliwe; w tym wypadku są one potrącalne
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    w roku, w którym zostały poniesione
    6. Zasada określona w ust. 5 ma zastosowanie również do podatników
    prowadzących podatkowe księgi przychodów I rozchodów, pod warunkiem
    [...]
    ---

    IMO z p. A i B wynika że przy .4 z założenia zaś przy .5 z wyjątku
    (podkreślonego) wskazanego przepisem odpowiedź brzmi: "tak".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)