    From: "harv" <h...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Opłaty przy darowiznie nieruchomości
    Date: Sun, 10 Jun 2007 21:43:18 +0200

    > Rodzice chcą na mnie i moją żonę (syn i synowa) przepisac dom w stanie
    > surowym otwartym (wartość 90 tys zl). Pani notarjusz za przepisanie
    > zaśpiewała takie koszty:

    > 1) Podatek 880zł
    > bo według nich moja żona nie jest moją rodziną i za nią muszę zapłacic
    > ten podatek. CZy mógł by ktoś potwierdzić ze tej opłaty nie da sie
    > uniknąć.
    > 2) wniosek wieczystoksięgowy 200zł
    > 3)wypisy 100zł
    > 4)vat 320zł
    > 5)opłata sądowa 200zł
> [...]

    Mozesz uniknac podatku, jesli rodzice zrobia darownizne tylko na Ciebie.
    Pozniej Ty ewnetualnie mozesz zrobic darowizne za zone (jednak znow
    pojawiaja sie koszty - ale bez podatku).

    Kosztow ktorych nie unikniesz to oplata sadowa (200), wypisy (ok 100 +vat),
    takse i wniosek wieczystoksiegowy mozesz negocjowac (jednak notariusze
    niechetnie opuszczaja bo to ich chleb w koncu).

    Pozdrawiam,
    harv