    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Oprogramowanie bezpłatne
    Date: Wed, 26 Mar 2003 22:32:57 +0100

    On Tue, 25 Mar 2003, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > > Korzysta z oprogramowania ktore jest
    >+ > > "jak swiatlo sloneczne" ogolnodostepne i darmowe...
    >+ >
    >+ > korzysta na zasadzie licencji. nie dostaje calego [...]
    >+ Nooo... slonca tez nie dostaje nikt za darmo - korzysta tlko z energii..

    Tą sprawę to ja bardzo proszę pominąć milczeniem: za Gomółki było OK,
    za Gierka było OK, *w stanie wojennym* było OK - a później nasi p.osłowie
    (nie mam listy kto głosował "za", ale warto by było ją mieć :>)
    uchwalili ustawę w myśl której nadawanie fal elektromagnetycznych przez
    Słońce jest nielegalne, bo koncesji nikt nie wydał ;> !
    Jeśli ktoś jeszcze nie łapie: w starszych ustawach było określone
    co *podlega* pod koncesjonowanie i kontrolę państwową, w nowej - określono
    co *nie* podlega. I AFAIR oczywiście zakresu widzialnego nie wyłączono :>,
    więc....
    WRRRRRR.......
    Krótko mówiąc: porównanie może i jest dobre, tyle że do TK się nadaje !
    Uchylam i proszę o inny przykład ;) !

    [...]
    >+ Bo czym innym jest oglosic, ze kto chce mze okrzystac bezplatnie,
    >+ a czym innym jest wyrazenie zgody, by podmiot X korzystal bezplatnie...

    To tylko przy przyjęciu stanowiska o "reklamie publicznej" (z p. widzenia
    VAT) również prezentowanego w (dawnej) dyskusji o freeware i podatkach.
    Ja mam inne :)

    [...]
    >+ > to sie nazywa licencja.
    >+
    >+ Lecz jest skierowana do konkretnego podmiotu.
    >+ to roznica..

    A który paragraf o niej (różnicy) stanowi, tak konkretnie ??

    >+ > > Wg mnie roznica jest zasadnicza.
    >+ >
    >+ > przypomnij gdzie?
    >+
    >+ w tym, czy rozrzuca sie cos i pozwala uzywac,
    >+ a tym ze kONKRETNEJ osobie pozwala sie uzywac.

    J.w. :) - z którego miejsca której ustawy to wywodzisz ?

    pzdr, Gotfryd