  • 21. Data: 2003-03-25 13:26:47
    Temat: Re: Oprogramowanie bezpłatne
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:b5pkjt$bst$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" [...]

    > hm... wyjasnij co masz na mysli?

    To ze nie jest tak, izby autor mial prawo do decydowania co sie dzieje z
    jego dzielem.

    Niema prawa zakazac sluchania utworu np w niedziele przed suma....dlatego,
    ze jest autorem.

    Nie ma prawa zakazac wykonania zapasowej kopii utworu "dla wlasnego uzytku",
    bo to sprzeczne z polskim prawem...

    Po prostu "tworcom programow" cos sie w glowach porobilo i wierza, ze moga
    DOWOLNE warunki w licencji stawiac i te warunki obowiazuja..

    "Odbilo" sie to w wycietej przez Pana (przezornie ?) poprzedniej Panskiej
    wypowiedzi .

    Inni Autorzy troche trzezwiej patrza na te sprawy i nawet do glowy by nie
    przyszlo
    wydawcom plyt sprzedawac ich z licencja do odtwarzania na jednym
    odtwarzaczu,
    albo slownika z licencja do czytania przy jednym stole...
    chyba,z e to slownik "komputerowy" wtedy tworca rosci sobie prawo do
    decydowaina,
    ze na drugim komputerze slownika uzywac juz nie wolno...

    Boguslaw

  • 22. Data: 2003-03-25 13:29:18
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:b5pjg5$6qs$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > jeżeli ustawa nie stanowi inaczej,
    > autor ma prawo do dowolnego dysponowania swoim dzielem.

    > hm... być może przespałeś:
    > "Przepisy szczególne dotyczące programów komputerowych"
    >
    > w prawie autorskim?!?

    Ano nie... Sam Pan zauwazyl ze :

    > jeżeli ustawa nie stanowi inaczej,

    A to baaardzo wazne zastrzezenie...
    i jest jeszcze KC ktory mowi, ze sprzeczne z prawem postanowienia umowy
    sa NIE WAZNE...

    Poza tym sa jeszcze dtrobne rozbieznosci co jest, a co niejest
    "dysponowaniem dzielem".

    Boguslaw

  • 23. Data: 2003-03-25 13:51:16
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b5pla1$hlo$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Nie ma prawa zakazac wykonania zapasowej kopii utworu "dla wlasnego
    uzytku",
    > bo to sprzeczne z polskim prawem...

    ma prawo. nie ma tu mowy o zadnym wlasnym czy cudzym uzytku.
    prawo do wykonania kopii licencjonobiorca ma tylko i wylacznie
    gdy jest to niezbędne do korzystania z programu komputerowego.
    czy sadzisz, ze zrobisz sobie kopie ot tak sobie i jestes ok,
    bo robisz to "na wlasny uzytek"?

    Art. 75.
    2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
    1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to ***niezbędne do
    korzystania***
    z programu komputerowego.

    -----
    i pamietaj, to nie autor bedzie udowadnial, ze wykonanie kopi bylo zbedne,
    ale TY ze wykonanie kopii bylo niezbedne!

  • 24. Data: 2003-03-25 13:54:42
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    > decydowaina,
    > ze na drugim komputerze slownika uzywac juz nie wolno...

    o czym Pan mowi,
    smiem twierdzic, ze traktuje Pan prawa autorkie na rowni,
    pomimo ZNACZACYCH zmian
    prawa autorkiego pomiedzy wyjatami szczegolnymi
    traktujacymi programow komputerowych a wyjatami szczegolnymi
    traktujacymi utworow audiowizualnych.

    wrzucanie wszystkiech utworow/dziel do 1 wielkiego gara jest bledem,
    i wynikac moim zdaniem moze tylko z nieznajomosci prawa autorkiego.

  • 25. Data: 2003-03-25 13:58:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 25 Mar 2003 09:32:09 +0100, "Artur Lew"
    <n...@p...onet.pl> zakodował:

    >Co innego gdyby chodzilo o system operacyjny ale to juz inny temat...

    To samo. US wycofało się już wieki temu z tego niefortunnego zagrania.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 26. Data: 2003-03-25 21:30:40
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A masz może jakiś namiar na orzeczenie ?

    > wzjm.Pix

    A pismo MF nie wystarczy ?

    Karol

  • 27. Data: 2003-03-26 09:02:56
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > gdy jest to niezbędne do korzystania z programu komputerowego.
    > czy sadzisz, ze zrobisz sobie kopie ot tak sobie i jestes ok,

    Ja nie robie, bo nie mam takich potrzeb... z wyjatkiem
    wlasnie wind na kote wlasnie taka licencje mamy ...

    A poza tym pisalem o utworze, a nie o programie..
    Nie slyszal Pan, ze "muzycy" zaczeli zabezpieczac przed kopiowaniem,
    odtwarzaniem na komputerowych CD-kach i tym podobne ?

> [...]
    > i pamietaj, to nie autor bedzie udowadnial, ze wykonanie kopi bylo zbedne,
    > ale TY ze wykonanie kopii bylo niezbedne!

    Na razie niczego ne musze udowadniac... jedyne co moge wskazac,
    ze czym nowsza dziedzina, tym "prawo autorskie" jest bardziej "chore".

    Boguslaw

  • 28. Data: 2003-03-26 09:04:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    >
    > wrzucanie wszystkiech utworow/dziel do 1 wielkiego gara jest bledem,
    > i wynikac moim zdaniem moze tylko z nieznajomosci prawa autorkiego.

    Mowie o tym, do jakiej CHOREJ postaci doprowadzono prawo autorskie.
    Dopostaci takiej, ze gdyby ktos zechcial zastosowac "szczegolne regolacje"
    do innej niz "komputerowe" dziedziny zostalby "zabity smiechem"
    przez konsumentow..

    Boguslaw

  • 29. Data: 2003-03-26 10:10:02
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b5rq9s$ocm$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
> [...]
    regolacje"
    > do innej niz "komputerowe" dziedziny zostalby "zabity smiechem"

    kazde dzielo/utwor jest inne,
    inaczej jest chrobiony obraz, inaczej program komputerowy.
    i nie widze w tym nic zlego.

  • 30. Data: 2003-03-26 10:44:36
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A pismo MF nie wystarczy ?

    Może być i pismo, zwłaszcza jeśli to jakaś oficjalna
    interpretacja.

    Pix