    From: "DarekS" <n...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ordynacja podatkowa - art. 77
    Date: Mon, 1 Jul 2002 14:38:02 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@195.117.149.125

    > doszukalem sie jeszcze paru ciekawostek - jest tak, ze US jesli przekroczy
    3
    > miesiace od zlozenia PITu musi zaplacic odsetki od dnia zlozenia
    deklaracji
    > ;-) (ufff - ale ta ordynacja jest pokretnie napisana - szczegolnie dla
    > laika)

    Święta prawda, ale tak to już jest z tymi przepisami prawnymi (a zwłaszcza
    jeśli chodzi o podatki :-)) )

    > no ale jest sobie taki art. 77 par. 4
    > "
    > Za dzien zwrotu nadplaty uwaza sie dzien:
    > 1) obciazenia rachunku bankowego organu podatkowego na podstawie polecenia
    > przelewu,
    > 2) wyplacenia kwoty nadplaty przez organ podatkowy lub postawienia
    nadplaty
    > do dyspozycji podatnika

    Ad 1) Fakt, że US obciążył rach. bankowy, ale pieniążki wróciły i obciążenie
    można powiedzieć nie doszło do skutku z winy US (a może NBP - ale to
    nieistotne). US przyjął do wiadomości że przelew nie został zrealizowany
    (IMHO cały czas więc nie ma obciążenia rachunku)
    Ad.2) Nie było wypłaty ani przekazem pocztowym, ani w żadnej inne formie.
    Nadpłata nie została też postawiona do Twojej dyspozycji (nie dostałeś pisma
    z US w sprawie nadpłaty).

    > no i wlasnie - niby US juz raz wystawil polecenie przelewu (po 1.5
    miesiacu
    > od zlozenia zeznania) - ale NBP im zwrocil z adnotacja o blednym koncie (a
    > jest na 100% dobrze podane - PIT byl dukowany - wiec nie ma mowy o tym, ze
    > ktos zle przeczytal jakas cyferke bo niewyraznie napisalismy) - czy US
    moze
    > sie kurczowo trzymac tej daty jako daty zwrotu nadplaty ?? (ew. twierdzic,
    > ze tego dnia postawil nadplate do dyspozycji - ale do nas nie wyslal
    zadnego
    > pisma informujacego o tym fakcie ???)

    Mogą się bronić, że Twoje konto podane w US jest błędne i wywiązali się z
    obowiązku wystawiając przelew, który został odrzucony z powodu źle podanego
    przez Ciebie nr rach. i będą mieli trochę racji, bo przecież numer konta na
    który wysyłali pieniążki był zgodny z podanym przez Ciebie. To że mogli
    zadzwonić, wysłać list, czy nawet wezwać Cię do US to zupełnie inna kwestia
    i raczej w sferze dobrej woli Urzędu.

    > PS: czy warto walczyc z US - czy zostanie sie wciagnietym na czarna liste
    ??
    > i beda robic problemy ?? (bo moze gra nie warta jest swieczki ???)

    Myślę, że trzeba pójść do US poprosić o wystawienie kwitu do kasy i
    grzecznie spytać się o odsetki. Najprawdopodobniej nie będą chcieli uznać
    Twoich racji i odsetek nie odzyskasz, chyba że pójdziesz na całość, ale czy
    warto?

    PS. Może zmienić bank? ;-))))
    --
    Darek