  • 1. Data: 2003-01-08 13:59:40
    Temat: Ostateczny termin wystawienia faktury VAT dla osoby nie prowadzącej DG
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    W Mojej firmie dodatku do Rzeczpospolitej z dnia 07-01-2002 są dwie
    wypowiedzi na ten temat: jedna pana Doradcy Podatkowego a druga Ministerstwa
    Finansów. Żeby się nie rozwodzić - przy wystawianiu faktury VAT na rządzanie
    osoby nie prowadzącej działalności gospodarczej obowiązują terminy
    wynikające z ordynacji podatkowej czyli podatnik ma obowiązek wystawić
    fakturę w ciągu 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub wykonania usługi. Po
    tym terminie nie musi ale może to zrobić. Termin ten nie wpływa na datę
    powstania obowiązku podatkowego.
    Co do problemu czy można wystawić fakturę mimo, że nabywca nie przedstawi
    oryginału paragonu fiskalnego zdania są podzielone: MF uważa, że paragon
    jest konieczny i jego brak uniemożliwia wystawienie faktury, Pan Doradca
    uważa, że wystarczy do kopii faktury podpiąć kserokopię paragonu
    znajdującego się w dokumentacji podatnika. Ja się z Panem Doradcą absolutnie
    nie zgadzam, co więcej dziwię się, że Pan Doradca mógł popełnić tak gruby
    błąd i uważam, że Pan Doradca powinien się spalić ze wstydu. Ale wcześniej
    powinien przeczytać art. 36 ust. 3 rozporządzenia VAT.
    I tak jeden z najważniejszych wątków grupy pspp znalazł swoje ostateczne
    rozwiązanie. Jednak radzę wszystkim założyć bookmarka na ten post bo pytań
    na ten temat na pewno jeszcze będzie a będzie :-)

    /slawek.d/szczecin

  • 2. Data: 2003-01-08 14:02:35
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Finansów. Żeby się nie rozwodzić - przy wystawianiu faktury VAT na
    rządzanie

    Oczywiście powinno być "żądanie"

  • 3. Data: 2003-01-08 19:46:34
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wynikające z ordynacji podatkowej czyli podatnik ma obowiązek wystawić
    > fakturę w ciągu 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

    Nie mam pod reka OP, ale cos mi te terminy sie nie podobaja.
    W OP bylo jeszcze, pod warunkiem, że z żadaniem wystapiono nie później
    niz...

    Pozdrawiam,
    Karol