  • 1. Data: 2002-06-06 10:12:37
    Temat: Oświadczenia do wystawiania faktur VAT
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Do jakiegoś czasu święcie byłem przekonany, że aby wystawić fakturę bez
    podpisu odbiorcy potrzebne jest specjalne oświadczenie ze stemplem i
    podpisem właściciela przesłane pocztą czy faxem. Teraz ktoś mi powiedział ze
    spółki z o.o., że wystarczy napisać w e-mailu takie oświadczenie bez żadnych
    podpisów... i co Wy na to?

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 2. Data: 2002-06-06 11:03:39
    Temat: Re: Oświadczenia do wystawiania faktur VAT
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ze
    > spółki z o.o., że wystarczy napisać w e-mailu takie oświadczenie bez

    Ja uwazam, ze mozna bez jakiegokolwiek papieru a nawet bez emaila.

    Karol

  • 3. Data: 2002-06-06 13:07:20
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > ze
    > żadnych
    >
    > Ja uwazam, ze mozna bez jakiegokolwiek papieru a nawet bez emaila.

    A w miejscu gdzie powinien być podpis odbiorcy co wpisać?
    To po co wogóle podpisywać faktury gdziekolwiek??? Chyba nie tędy droga.....

  • 4. Data: 2002-06-06 13:49:42
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    > Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > wiadomości
    > powiedział

    > A w miejscu gdzie powinien być podpis odbiorcy co wpisać?

    Nic. Zostawic puste miejsce.

    > To po co wogóle podpisywać faktury gdziekolwiek???

    Jezeli chodzi o podpis wystawcy to jeszcze jakis sens widze, ale brak
    podpisu odbiorcy z punktu widzenia sprzedawcy jest malo wazny. VAT i tak
    musisz wykazac jako nalezny.

    > Chyba nie tędy droga.....

    Owszem. Trzeba poczekac az pani minister O. bedzial miala czas zajac sie
    takim bzdetem jakim jest nikomu niepotrzebny podpis odbiorcy na fakturze
    VAT. Wtedy byc moze rzad zlozy poprawke do sejmu.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 5. Data: 2002-06-06 15:21:30
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Iwona" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Podpis odbiorcy potwierdza zaistnienie zdarzenia (potwierdza kwoty,
    stawki,
    > dane ...), zgodę odbiorcy na zapłatę naliczonych kwot. Jeżeli odbiorca
    > zgodzi się zawierzyć wystawcy to daje mu oświadczenie bezterminowe,
    > terminowe, na jedną transakcję ... (w ciemno zgadza się na to co
    sprzedawca
    > napisze). Utrudnienie to obowiązuje tylko w przypadku faktur. Nie
    > oczekiwałabym zmian w tym względzie w najbliższym czasie. Iwona

    IMHO mylisz sie grubo.

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 6. Data: 2002-06-06 16:54:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jun 2002, Karol wrote:

    >+ Użytkownik "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl> napisał [...]
    >+ > bez podpisu odbiorcy potrzebne jest specjalne oświadczenie ze
    >+ > stemplem i podpisem właściciela przesłane pocztą czy faxem.
    [...]
    >+ > że wystarczy napisać w e-mailu takie oświadczenie bez
    >+ > żadnych podpisów... i co Wy na to?

    Patrz niżej... ;)

    >+ Ja uwazam, ze mozna bez jakiegokolwiek papieru a nawet bez emaila.

    Karolu, parę dni temu cytowałem kawałek rozporządzenia MF
    (wykonawczego do ustawy, wyraźnie wskazany w punkcie o zasadach
    wystawiania faktur) i jeszcze go nie zapomniałem ;)

    Par.35.1("powinna zawierać co najmniej").13:
    "czytelne podpisy osób uprawnionych do wystawienia i otrzymania
    faktury lub podpisy oraz imiona i nazwiska tych osób."

    Znasz jakiś argument uchylający to rozporządzenie ?
    (dla porządku: z dn. 22.III.2002, "w sprawie wykonania
    niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym.")

    Nie zaprzeczam, że MF wykazał się gorliwością - ustawa
    w krytycznych miejcach WYMAGA podpisu (np. VAT-RR),
    ale ponieważ parlament pozostawił MF wolną rękę - to
    urzędnicy wcisnęli do wymagań wszystko co im do głowy
    przyszło :(

    Co do "posłania emailem": IM*H*O nie ma różnicy między
    posłaniem faxem i emailem: jedno i drugie jest równie
    łatwo podrabialne i trudne do udowodnienia.
    A minister (tak szczegółowy przy fakturach) był łaskaw
    wymagać tylko "jeżeli nabywca złoży sprzedawcy pisemne
    oświadczenie..." - nie mam pojęcia czy może być "wykonana
    metodami technicznymi kopia" :(
    Fax to niestety nie telex... (niektórzy jeszcze mają :),
    choć ja nie :()

    Owszem, jestem *przeciw* takiej biurokracji. Ale ona jest...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-06-06 18:30:24
    Od: "Marek Godlewski" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > wystawiania faktur) i jeszcze go nie zapomniałem ;)
    >
    > Owszem, jestem *przeciw* takiej biurokracji. Ale ona jest...

    Gotfrydzie, całkowicie sie z Toba zgadzam. Jest przepis. Prawa trzeba
    przestrzegac. Tyle tylko, ze moim zdaniem (i nie tylko moim) jest to przepis
    martwy. Nie dalej jak wczoraj (05.06.2002) o tej porze (godz. 19:05:3) Orka
    napisala, zeby dac sobie spokoj i nie szarpac sie z klientem o podpis.
    Zubrzycki w leksykonie VAT tez podkresla, ze jest to przepis nie majacy racji
    bytu. A juz kilka miesiecy temu w jakiesj dyskusji na grupie, ustalilismy, ze
    nie ma zadych konsekwencji dla sprzedawvy za brak podpisu nabywcy na kopii
    faktury.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2002-06-06 21:15:48
    Temat: OT: Oświadczenia do wystawiania faktur VAT
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jun 2002, Marek Godlewski wrote:
    [...]
    >+ Gotfrydzie, całkowicie sie z Toba zgadzam. Jest przepis. Prawa trzeba
    >+ przestrzegac. Tyle tylko, ze moim zdaniem (i nie tylko moim) jest to przepis
    >+ martwy.
    [...]
    >+ A juz kilka miesiecy temu w jakiesj dyskusji na grupie, ustalilismy, ze
    >+ nie ma zadych konsekwencji dla sprzedawvy za brak podpisu nabywcy na kopii
    >+ faktury.

    Przyznaję - zdążyłem zapomnieć :]
    A za stanowienie takiego prawa należałoby batożyć...

    >+ Pozdrawiam,
    >+ Karol

    Zmieniłeś adres ? -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-06-07 06:40:11
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > To po co wogóle podpisywać faktury gdziekolwiek??? Chyba nie tędy
    droga.....

    A choćby po to, żeby był dowód, że kontrahent towar odebrał, w ilości i
    asortymencie takim jak to jest na fakturze napisane. Spotkałem się z
    przypadkiem gdzie podpis na fakturze był jednym z głównych dowodów w sądzie.
    No chyba, że sprzedaż jest za gotówkę....

  • 10. Data: 2002-06-07 07:48:35
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    podpis musi byc lub podpisane oswiadzenie, ustawa o podpisie eletronicznym
    jeszcze nie obowiązuje

    jacek