    From: m...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Oszutwa podatkowe ???
    Date: 4 Sep 2002 16:57:37 +0200

    > Jest to sztandarowe postepowanie przeciwko nadmiernej fiskalizacji w Polsce
    > i nie tylko w Twojej firmie.
    > Pracodawca nie placi ZUS i stosunkowo maly podatek (16 lub 10 %:
    > zmniejszenie dotyczy zastosowania zryczaltowanych - 20 lub 50 % kosztow
    > uzyskania przychodu), a zleceniobiorcy - najczesciej studenci - maja
    > mozliwosc skorzystania z kwoty wolnej od podatku (zwrot na koniec roku ok
    > 500 zł) a takze moga rozliczac inne ulgi do wysokości zapłaconego pitu.
    > Tak tworzy sie fundusze na lapowki i na "premie". Kwoty umów są kosztem dla
    > pracodawcy i wszystko gra.
> [...]

    Dzięki wielkie za pomoc.

    Mam w takim razie jeszcze jedno pytanie, co w przypadku, kiedy zleceniobiorca
    pracujący w oparciu o umowę o prace na czas nieokreślony dodatkowo podpisuje
    taką umowę. Czy zapłaci większy podatek w rozliczeniu rocznym czy też ten
    podatek jest już pobrany?
    Skoro większe zarobki można więcej odliczyć?. A co w przypadku, kiedy ktoś nic
    nie będzie sobie odliczał albo kwota, którą zamierza odliczyć równie dobrze
    może odliczyć od podatku pobranego z jego zasadniczej pensji?
    Jakich argumentów "za" mogę użyć, aby znaleźć kogoś zgodzi się na podpisanie
    takiej umowy?
    Jeśli nie uda mi się kogoś znaleźć (zwłaszcza ze musi być to osoba która znam i
    jest w miare zaufana:)) - nici z premii :(((

    Pozdrawiam i dziękuje
    Marta