    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PCC
    Date: Fri, 2 Nov 2007 11:03:57 +0100

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0711021012500.3584@athlon64...

    > Hm... pytania są dwa:
    > - czy jest możliwe

    Tu chyba nie ma wątpliwości? Przecież mogę chyba zawrzeć transakcję będąc
    poza granicami PL. Nawet z innym obywatelem PL. A czy to nie jest tak, że
    PCC dotyczy tylko transakcji zawieranych na terenie PL?

    > - czy samo "wyniesienie" własności poza granicę nie spowoduje jakichś
    > ciekawych efektow podatkowych

    To właśnie jest chyba zasadnicze pytanie. Intuicja mi podpowiada, że nie
    powinno spowodować żadnych niekorzystnych, ale wiesz.... Różnie to może być.

    > Nieruchomości są opodatkowane ze względu na swoje położenie, nie
    > położenie właściciela. Osoba zagraniczna dokonująca transakcji na
    > nieruchomości w kraju płaci PCC jak każdy kto mieszka "na miejscu".

    Czyli w tym przypadku to zamyka dyskusję, tak? Nie ma obecnie legalnej
    możliwości uniknięcia 2% PCC? Coś mi się tłukło po łepetynie, że PCC dotyczy
    tylko transakcji na terenie PL, ale widać źle mi się tłukło.

    marekz