    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 11 Aug 2015 18:38:22 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: PCC od nieauta

    On Wed, 29 Jul 2015, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" napisał
    >
    > No, pomijajac przypadki specjalne i oszustwa, to tak powinno byc.

    Kiedy "przypadki specjalne" to jak nabardziej występujące przypadki.
    Nie oznacza "rzadkie".

    Niczym dziwnym nie jest, że ktoś jest skłonny zapłacić więcej dlatego
    że *jemu* akurat *to* pasuje, znaczy nabytek ma cechy powodujące, że
    dla niego akurat ten egzemplarz ma wartość wyższą, niż dla "przeciętnego
    zainteresowanego". Na przykład kolor numer 172 na którejś tam palecie,
    bo ma identyczny egzemplarz i chce żeby koniecznie pasowało.
    Podobnie w drugą stronę: jeśli sprzedający ma presję na sprzedaż bo
    coś tam (nie spowodowaną przez zabronione "wyzyskanie sytuacji"
    przez nabywcę), to nie jest dziwne, że cena będzie niższa niż
    "w przypadku ogólnym".

    Jedno i drugie NIE JEST "ceną rynkową" w rozumieniu przepisów.

    > Jeden obywatel sprzedaje, drugi kupuje, obaj sie znaja na rzeczy, ustalaja
    > cene,
    > i to jest wartosc tego przedmiotu.

    Nie.

    > Ustawa co prawda pisze o przecietnej wartosci

    O właśnie.

    > A tak naprawde, to rzad chce sie zabezpieczyc przed zanizaniem na umowach.

    "tyż prowda".

    > P.S. obserwuje na allegro pewna masowa wyprzedaz tabletow.
    > Jeden typ, jedno zdjecie, "powystawowe, sprawne, drobne ryski", jeden
    > sprzedawca.
    > Wartosc w zaleznosci od aukcji - 150-220 zl, licytujacych wielu.
    >
    > To co wpisac w deklaracji, gdyby zaszla taka potrzeba ?

    Sklasyfikuj się sam.
    Jesteś w grupie "nabywców danej kategorii".
    Masz zdrowie polować na załapanie możliwie najniższej ceny, polujesz
    na kilka możliwie niskich i te zapisujesz jako "dowód ceny rynkowej" :>
    IMO wypada uznać za udowodnione, że jesteś "klientem kategorii niskich
    cen", którego stać na czekanie byleby kupić tanio :>
    I nie jest to *wyjątkowa* transakcja, wszak upolowałeś kilka.
    Nie masz zdrowia, zapisujesz kilka pierwszych i już.
    Jesteś "klientem ekskluzywnym", który chce mieć szybko, no to sorry,
    normalne że rynkowa cena ekpresu jest wyższa.
    :P

    pzdr, Gotfryd