  • 1. Data: 2005-03-14 18:58:29
    Temat: PILNE!! alarm do auta za 1200- koszt czy ulepszenie?
    Od: "wojtek" <d...@w...pl>

    W grudniu 2002 zakupiłem nowy samochód ciężarowy do firmy który wprowadzilem
    do ewidencji ST- prowadze KPIR, DG. W styczniu 2003 zakupiłem alarm za 1200
    brutto. Alarm dałem w koszty. Czy bylo to prawidlowe? Czy nie musiałem
    zwikęszyć wartosci srodka trwałego i amortyzować tej zwięsksoznej wartosci?

  • 2. Data: 2005-03-14 19:38:03
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@w...pl> napisal(a):
> [...]
    > zwikęszyć wartosci srodka trwałego i amortyzować tej zwięsksoznej wartosci?

    Moim zdaniem ulepszenie. TYle że w tym samochodzie alarm już po prostu
    mógł być zainstalowany i ty tylko WYMIENIŁEŚ, bo się kompletnie popsuł.
    Kapujesz.... :)
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-03-14 19:45:27
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:d14p6r$nnu$2@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    prostu
    > mógł być zainstalowany i ty tylko WYMIENIŁEŚ, bo się kompletnie
    błąd ....autoalarm nie jest potrzebny samochodowi aby jeździł i nie
    jest żadnym ulepszeniem -jest to odrębne urządzenie elektroniczne i
    dobrze zrobił ujmując to w kosztach

    --
    == opix ==

  • 4. Data: 2005-03-14 19:56:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@v...pl> napisal(a):
    > błąd ....autoalarm nie jest potrzebny samochodowi aby jeździł i nie
    > jest żadnym ulepszeniem -jest to odrębne urządzenie elektroniczne i
    > dobrze zrobił ujmując to w kosztach

    No dobra, to teraz wytłumacz mi, w jaki sposób autoalarm wpłynął na
    uzyskany przez niego przychód? Bo o to samo zapyta US.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2005-03-14 20:18:11
    Od: PawełJ <p...@w...poczta.onet.pl>

    > No dobra, to teraz wytłumacz mi, w jaki sposób autoalarm wpłynął na
    > uzyskany przez niego przychód? Bo o to samo zapyta US.

    Jak jedzie po towar albo do klienta to nie stoi przy samochodzie i nie
    pilnuje tylko może iść po towar/do klienta.
    Może być?

    PawełJ

  • 6. Data: 2005-03-14 20:19:01
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:d14q9j$nnu$3@nemesis.news.tpi.pl...

    > No dobra, to teraz wytłumacz mi, w jaki sposób autoalarm wpłynął na
    > uzyskany przez niego przychód? Bo o to samo zapyta US.
    > --
    chroni jego narzędzia przychodu przed stratą

    --
    == opix ==

  • 7. Data: 2005-03-14 20:19:25
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    >
    > No dobra, to teraz wytłumacz mi, w jaki sposób autoalarm wpłynął na
    > uzyskany przez niego przychód? Bo o to samo zapyta US.

    Zmniejszył ryzyko przestojów z powodu braku samochodu, zaoszczędził na
    kosztach składek zmniejszając ryzyko kradzieży. Zabezpieczył drogi towar
    będący w samochodzie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 8. Data: 2005-03-16 08:21:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Mar 2005, wojtek wrote:

    >+ W grudniu 2002 zakupiłem nowy samochód ciężarowy do firmy który wprowadzilem
    >+ do ewidencji ST- prowadze KPIR, DG. W styczniu 2003 zakupiłem alarm za 1200
    >+ brutto. Alarm dałem w koszty. Czy bylo to prawidlowe?

    Ustawa wyraźnie stanowi że *również ulepszenia* do wysokości 3500 zł
    idą w koszty i *nie* stanowią podwyższenia WP.

    >+ Czy nie musiałem
    >+ zwikęszyć wartosci srodka trwałego i amortyzować tej zwięsksoznej wartosci?

    Usiłowałem czytać ileś razy - za każdym wychodziło mi że wręcz
    NIE WOLNO wydatku <3500 zł uznać za podwyższenie wartości początkowej.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-03-16 08:22:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Mar 2005, opix wrote:

    >+ błąd ....autoalarm nie jest potrzebny samochodowi aby jeździł i nie
    >+ jest żadnym ulepszeniem -jest to odrębne urządzenie elektroniczne i
    >+ dobrze zrobił ujmując to w kosztach

    Nieprawda. Prawda.
    :)
    IMO (bez "H") dobrze zrobił :) ale AA *nie jest* "odrębnym urządzeniem".
    Nijak.
    Jako "odrębne urządzenie" nie kwalifikuje się do KUP !
    I "potrzebność do jazdy" jest warunkiem *koniecznym* do uznania
    za część ST - ale to nie działa w drugą stronę !!
    IMO - w KUP, jak najbradziej :) ale NIE dlatego że jest "osobnym
    urządzeniem".

    *UWAGA* !
    Przypadkiem jest tak złośliwie że zarówno "odrębne urządzenia" oraz
    "ulepszenia materialne nie przekraczające 3500 zł" księguje się
    jednakowo - do 1500 zł "po prostu w KUP", powyżej do EW...
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-03-16 08:23:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Mar 2005, Samotnik wrote:

    >+ No dobra, to teraz wytłumacz mi, w jaki sposób autoalarm wpłynął na
    >+ uzyskany przez niego przychód? Bo o to samo zapyta US.

    Wielokrotnie pytał - nie mnie :), ale tych którym NSA potwierdził
    iż uniknięcie *potencjalnej* straty *jest* przychodem :)
    (skoro do KUP można zaliczyć wydatki przeznaczone na POTENCJALNY
    przychód - a można - oraz strata jest przychodem - tyle że ujemnym
    - to taki wniosek jest uprawniony :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)