    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PILNE odnosnie korekty danych na kakturze
    Date: Wed, 11 Feb 2004 00:38:04 +0100

    On Tue, 10 Feb 2004, modina wrote:

    >+ > chcialem sie dowiedziec czy istnieje mozliwosc przepisania faktury na inna
    >+ > osobe tzn kupilem w zeszlym roku kompa i teraz chce go odliczyc od
    >+ podatku
    >+ > z tym ze osoba na ktora zostala wystawiona faktura nie ma juz mozliwosci
    >+ > odpisac go i teraz moje pytanko czy mozna zmienic dane na tej fakturze
    >+ > akurat w tym przypadku wystarczy zmienic imie bo reszta bedzie taka sama
    >+
    >+ Nie pytałeś już o to?
    >+ Była chyba odpowiedź, że brat musi wystawić sprzedawcy notę korygującą.

    Tyle że sprawa jest dość trudna: wiele wyroków stwierdzało że
    "nie można zmienić podmiotu na inny istniejący korektą".
    Co prawda taki że "zakaz takiej zmiany w ogóle wydaje się być
    nadmierną restrykcją" też jest, ale... jak to mawiają... "każdy
    za siebie". Pewnie dlatego nikt się nie palił do odpowiedzi.

    pozdrowienia, Gotfryd