    From: <8...@3...171307.invalid> (Tom N)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT
    Date: Fri, 6 Mar 2015 17:13:06 +0100

    Przemysław Adam Śmiejek w
    <news:54f93a21$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>:

    > A za co ta kara?
    <cite>
    Uznano również, że deregulacji poddane zostaną czynności doradztwa
    podatkowego polegające na udzielaniu podatnikom, płatnikom i inkasentom, na
    ich zlecenie lub na ich rzecz, porad, opinii i wyjaśnień z zakresu ich
    obowiązków podatkowych i celnych oraz w sprawach egzekucji administracyjnej
    związanej z tymi obowiązkami, gdyż są to czynności związane z ww. grupami
    czynności, tj. prowadzeniem ksiąg podatkowych oraz sporządzaniem zeznań i
    deklaracji podatkowych. Jednocześnie zastrzeżone dla podmiotów uprawnionych
    (doradców podatkowych, radców prawnych i adwokatów) pozostanie wykonywanie
    pozostałych czynności doradztwa podatkowego, tj. reprezentowanie podatników,
    płatników i inkasentów w postępowaniu przed organami administracji
    publicznej i w zakresie sądowej kontroli decyzji, postanowień i innych aktów
    administracyjnych. W konsekwencji sankcją karną w postaci grzywny do 50 000
    zł zagrożone będzie zawodowe wykonywanie bez uprawnień jedynie czynności
    wymienionych w art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy, polegających na ww.
    reprezentacji, a także nieuprawnione posługiwanie się tytułem doradcy
    podatkowego.

    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.x
    sp?key=0805EE9D
    </cite>

    ale nie zauważył:

    <cite>

    Sporządzanie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów,
    zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielanie im pomocy w tym zakresie

    Przed 10.08.2014

    - tytuł doradcy podatkowego*, biegłego rewidenta bądź certyfikat
    księgowy

    - ubezpieczenie OC

    Od 10.08.2014

    - ubezpieczenie OC (obowiązkowe tylko dla doradcy podatkowego niewymagane
    w przypadku innych przedsiębiorców)

    http://www.skwp.poznan.pl/aktualnosci/deregulacja-us
    lugowego-prowadzenia-ksiag-rachunkowych-i-podatkowyc
    h-66
    </cite>

    --
    'Tom N'