  • 1. Data: 2004-01-23 09:47:34
    Temat: PIT-11 - czy pracodawca jest zobowiazany mi go przeslac ?
    Od: "h4l45ty" <h...@w...pl>

    Witam Grupowiczow,

    jestem studentem dziennym (<26lat), w ubeglym roku wykonalem
    strone internetowa w oparciu o umowe o dzielo. Poniewaz zalezy
    mi na szybkim zwrocie potraconego podatku bylem zapytac sie w US
    jakie druczki (pit'y) musze wypelnic itd. aby go odzyskac.
    Dostalem odpowiedz, ze pracodwaca (firma/osoba dla ktorej
    stworzylem strone) musi mi wystawic pit-11 a ja wypelniam
    pit-37. Chcialbym sie dowiedziec czy pracodawca wg. prawa musi
    wystawic (wyslac) mi ten pit? Czy to prawda ze termin jego
    wystawienia uplywa 31 stycznia?

    Z gory dziekuje z odpowiedz

    --
    Pozdrowienia,
    Roman Szalla

  • 2. Data: 2004-01-23 09:57:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik h4l45ty napisał:

> [...]
    > pit-37. Chcialbym sie dowiedziec czy pracodawca wg. prawa musi
    > wystawic (wyslac) mi ten pit? Czy to prawda ze termin jego

    Zleceniodawca (żaden tam pracodawca) jest zobowiązany przesłać Ci do 31
    stycznia PIT8B (nie PIT11). A właściwie do 2 lutego bo 31 to sobota.
    Jeżeli do tego czasu nie dostaniesz PITa (z jakims tam marginesem na
    pracę poczty) to możesz zacząc sie upominac. Na razie musisz czekać.

    A tak w ogóle, to strony interentowe piszesz a nie potrafisz poprawnie
    sformatowac posta?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-23 10:18:42
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    > Zleceniodawca (żaden tam pracodawca)
    Jeśli umowa o dzieło to zamawiający. Zleceniodawca byłby przy umowie
    zlecenia.
    Pracodawca przy umowie o pracę.
    Ale jak tu się nie mylić skoro zamawiający dzieło spowodował to, że młody
    człowiek pracował?

> [...]
    > Jeżeli do tego czasu nie dostaniesz PITa (z jakims tam marginesem na
    > pracę poczty) to możesz zacząc sie upominac. Na razie musisz czekać.

    Jest szczególny przypadek, kiedy nie dostanie PITa. Tak będzie "jeżeli kwota
    należności określona w umowie zawartej z osobą nie będącą pracownikiem
    płatnika nie przekracza 146 zł "

    Marek

  • 4. Data: 2004-01-23 10:23:24
    Od: "MiRuS" <m...@S...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał:
    > Jest szczególny przypadek, kiedy nie dostanie PITa. Tak będzie "jeżeli
    kwota
    > należności określona w umowie zawartej z osobą nie będącą pracownikiem
    > płatnika nie przekracza 146 zł "

    To jak to wtedy rozliczyc z US jesli sie nie ma PIT-8B a takich zleconek
    mialo sie w roku sporo od roznych zleceniodawcow?

  • 5. Data: 2004-01-23 10:50:16
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    Użytkownik "MiRuS" <m...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mialo sie w roku sporo od roznych zleceniodawcow?
    >
    > zleconek do 146 zł nie sumuje sie z przychodami czyli nie ujmuje sie w
    rozliczeniu rocznym

  • 6. Data: 2004-01-23 14:24:33
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "MiRuS" <m...@S...pl> wrote in message
    > kwota
    >
    > To jak to wtedy rozliczyc z US jesli sie nie ma PIT-8B a takich zleconek
    > mialo sie w roku sporo od roznych zleceniodawcow?

    Przepadło. Zapłaciłeś od tego 20% podatku i wcięło.
    Taki już urok tych umów poniżej 146 złotych.
    Po prostu się ich nie rozlicza.

  • 7. Data: 2004-01-23 15:01:11
    Od: "MiRuS" <m...@S...pl>

    Użytkownik "poilkj" napisał:
    > Przepadło. Zapłaciłeś od tego 20% podatku i wcięło.
    > Taki już urok tych umów poniżej 146 złotych.
    > Po prostu się ich nie rozlicza.

    Na pewno? Bo przy dochodzie z takich umow ponad 40 kpln rocznie to by
    wychodzil juz niezly podatek liniowy ;)

  • 8. Data: 2004-01-23 15:13:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2004, MiRuS wrote:

> [...]
    >+ Na pewno? Bo przy dochodzie z takich umow ponad 40 kpln rocznie to by
    >+ wychodzil juz niezly podatek liniowy ;)

    ...no toż zostały zlikwidowane :)
    Inna sprawa że trzeba wtedy było zawierać umowy codziennie :] żeby
    osiągnąć wynik który podajesz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-01-23 15:20:33
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "MiRuS" <m...@S...pl> wrote in message

    > Na pewno? Bo przy dochodzie z takich umow ponad 40 kpln rocznie to by
    > wychodzil juz niezly podatek liniowy ;)

    Na pewno.

  • 10. Data: 2004-01-26 08:26:36
    Od: "Jędrek" <a...@T...onet.pl>

    > A tak w ogóle, to strony interentowe piszesz a nie potrafisz poprawnie
    > sformatowac posta?
    >
    > Maddy

    latwo krytykowac innych , kiedy juz sie nie pamieta swoich dawnych bledow

    Jędrek