  • 1. Data: 2005-02-02 07:17:02
    Temat: PIT-11 - kup
    Od: "dm" <d...@p...onet.pl>

    czesc
    Co zrobić w takim wypadku.
    Naliczano podwyższone koszty tj. 1533,84 zł miast zwykłych.
    Na informacji pit-11 należy wykazać koszty które były uwzględniane czy
    koszty uzyskania które należało naliczać ?

    :(

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-02 07:39:26
    Temat: Re: PIT-11 - kup
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    dm napisał(a):
> [...]
    > Na informacji pit-11 należy wykazać koszty które były uwzględniane czy
    > koszty uzyskania które należało naliczać ?

    Należy wykazac koszty faktycznie odliczone.
    Problem w tym że częśc pracowników, zwłaszcza tych mniej rozgarniętych,
    spisuje koszty z PITa zamiast, jak chce ustawodawca, samodzielnie je
    zweryfikować. Nlalezało by więc "podejrzanych" poinfornować, że maja
    sobie koszty sami wyliczyć na picie rocznym.
    Swoją drogą wlasnie poznałam ksiegowa która robiąc ludziom PITy nie
    weryfikuje kosztów uzyskania wykazanych na pit11/8b... brrr...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-02-02 08:07:06
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

> [...]
    <ciach>

> [...]
    > Swoją drogą wlasnie poznałam ksiegowa która robiąc ludziom PITy nie
    > weryfikuje kosztów uzyskania wykazanych na pit11/8b... brrr...

    no wlasnie.. ksiegowa wystawila mi PIT11, ale obliczyla zle kup. otoz
    powinnam miec podwyzszone w zwiazku z zamieszkiwaniem poza miejscowoscia, w
    ktorej pracuje, a ona naliczyla mi takie, jakbym mieszkala i pracowala w tej
    samej miejscowosci. co ciekawe - urzad skarbowy wskazala w moim rodzinnym
    miescie i adres tez wpisala w moim miescie, ale juz nie przyszlo jej do
    glowy (mimo, ze napastowalam ja od momentu, kiedy podjelam prace w tej
    firmie) zeby uwzglednic podwyzszone kup.

    czy w tej sytuacji sama moge w PIT rocznym wyliczyc prawidlowe kup czy musze
    prosic o korekte PITa z zakladu pracy? jesli moge sama sobie to wyliczyc, to
    czy do Urzedu Skarbowego musze pisac jakies oswiadczenie albo przedstawic
    jakis inny zalacznik (jaki?) z wyjasnieniem dlaczego wyliczylam tak, a nie
    inaczej?

    z gory dziekuje za rady,

    pozdrawiam serdecznie,

    K.

  • 4. Data: 2005-02-02 12:17:46
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Witam

    w zeznaniu rocznym mozesz uwzglednić podwyższone KUP, mimo złych na PIT-11.
    Nie proś o korektę PIT-11. Natomiast
    na ten rok napisz pisemko, ze mieszkasz poza miejscowością w której znajduje
    się zakład pracy i nie pobierasz dodatku za rozłąkę, a więc prosisz o
    uwzglednianie podwyższonych KUP. W księgowości muszą Ci to przyjąć...

    pozdr.
    monika

  • 5. Data: 2005-02-02 13:56:25
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Kalina" <d...@s...pl .invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > się zakład pracy i nie pobierasz dodatku za rozłąkę, a więc prosisz o
    > uwzglednianie podwyższonych KUP. W księgowości muszą Ci to przyjąć...

    dzieki, takie pisemko wreczylam juz ksiegowej 31.01.2005. bo do tej pory
    ustne przypominanie nie pomagalo...

    pzdr.

    K.

  • 6. Data: 2005-02-02 21:12:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kalina wrote:
> [...]
    > znajduje się zakład pracy i nie pobierasz dodatku za rozłąkę, a więc
    > prosisz o uwzglednianie podwyższonych KUP. W księgowości muszą Ci to

    Pewnie, że przyjmą i policzą po staremu...