  • Data: 2008-02-21 20:14:58
    Temat: Re: PIT-11 za 2007 i 2008 rok
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0802211912240.532@athlon64>:

    > "Komunikat" się nie liczy - z p. widzenia prawa cywilnego liczy
    > się dzień "otrzymania", to że bank otrzymał nie znaczy że pracownik
    > otrzymał.

    To jest trochę bardziej skomplikowane ;-)

    > Możliwości są dwie:
    > - pracownik otrzymał zgodnie z umową bankową, pracodawca zaś nie ma
    > płacić pensji bankowi tylko pracownikowi, jak mu się (pracodawcy)
    > nie widzi to może wypłacać w kasie "do ręki" (i pracownik nie
    > ma możliwości wymuszenia wpłacania na konto!) więc to pracodawca
    > jest odpowiedzielny że "nie było na czas" (tak jak wykazał w PIT)
    > - pracownik otrzymał niezgodnie z umową bankową (czyli bank mu
    > za późno zaksięgował), to już nie broszka pracodawcy, niech
    > pracownik sądzi się z bankiem :>

    Równie dobrze może być tak, że pracownik przyszedł do banku na minute przed
    zamknięciem i chciał pobrać tą swoja wypłatę, i bank by mu pieniądze
    wypłacił uwzględniając komunikaty z KIRu -- jednym słowem wypłata została
    postawiona do dyspozycji 31 grudnia i data księgowania na rachunku nie ma
    znaczenia.
    Ten motyw wielokrotnie testowałem osobiście ;-)

    Jak również mógł przyjść minutę po zamknięciu okienka w banku i nie móc
    pobrać możliwych do pobrania dwie minuty wcześniej pieniędzy.

    > Ale to j.w. - nikt pracodawcy nie ZMUSZA do przesyłania na
    > czyjeś konto...

    Będąc /złośliwym/ pracodawcą udzieliłbym płatnego zwolnienia od pracy od
    godziny 13 wszystkim tym którzy nie chcieli kasy na konto, jednocześnie
    informując o możliwości odbioru wynagrodzenia w godzinach 15 do 16. Tych z
    kontami puściłbym o 11. Taki system motywacyjny ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]