  • 1. Data: 2006-01-17 17:52:11
    Temat: PIT 28
    Od: "Piotrek" <p...@t...pl>

    Mam problem,
    pierwszy raz wypełniam PIT 28 (RYCZAŁT) i zauważyłem, że przez I półrocze
    wpłacając podatek odliczałem za dużą kwotę ub.zdrowotnego (8,50% a nie
    7,75%) niedopłata wynosi ok 50zł, ale nie o tym chciałem - w końcu wyrównam
    to w rozliczeniu rocznym (mam nadzieję że się nie czepną).
    Ale w zaistniałej sytuacji nie wiem co ma wpisać w części L1 zeznania -
    "kwoty ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych ... od stycznia do
    listopada" - czy to ma być:
    1) kwota obliczonego ryczałtu w poszczególnych miesiącach (przychód netto *
    5,5%) ???
    2) czy różnica: ryczałt minus ub. zdrowotne (7,75%) ???
    3) czy kwoty podatku rzeczywiście wpłacone.

    I co mam wpisać za grudzień poz. 123 ???

    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam grupowiczów.

  • 2. Data: 2006-01-17 18:05:52
    Temat: Re: PIT 28
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2) czy różnica: ryczałt minus ub. zdrowotne (7,75%) ???
    > 3) czy kwoty podatku rzeczywiście wpłacone.
    >
    > I co mam wpisać za grudzień poz. 123 ???

    Opcja 2. Ryczałt - 7,75 składki
    Za grudzień to co wyszło w grudniu.
    W poz. 128 włacony podatek za 2005, od niedopłaty US naliczy sobie odsetki.

  • 3. Data: 2006-01-17 18:17:42
    Od: "Piotrek" <p...@t...pl>

    > Za grudzień to co wyszło w grudniu.

    Dziękuję, czyli rozumiem, że za grudzień też: ryczałt minus 7,75% podstawy
    zdrowotnego
    jeszcze tak na wszelki wypadek spytam: mogę składki na ZUS odliczyć od
    przychodu - nie ma problemu, że za cały 2005 rok dopiero teraz???