  • 11. Data: 2009-03-05 15:31:18
    Temat: Re: PIT 37 a PIT 8C i niedopłata na prawie 1500zł - pomocy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Norbert wrote:

    > A mogą się znaleść :-) Potrzeba matką wynalazku?

    to jak sie znajdą to odlicz.
    liste darowizn do odliczenia dostales w linku do pit.pl

  • 12. Data: 2009-03-05 18:27:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Mar 2009, witek wrote:

> [...]

    KIEDY?

    [...]
    > Co możesz zrobić. Cieszyć się, że zamiast 7 tyś do zapłaty natychmiast
    > ściągalne przez komornika masz tylko 1000 zł, do zapłaty do końca kwietnia.

    Czekaj, z czego wychodzi "do końca kwietnia"?
    Piszesz jakby chodziło o umorzenie w zeszłym roku, a z opisu to nie
    wynika, zaś PIT-8C wygląda mi tak bardziej "zaliczkowo"...
    Stąd moje pytanie - kiedy było umorzenie.
    Bo do momentu umorzenia pieniądze były "należne", IMO nie stanowiły
    podstawy opodatkowania.
    Wyrok to jedno (stwierdza obowiązek zapłaty), umorzenie to drugie
    (stwierdza wręcz przeciwnie :))

    > Aaa, i nie zdziw się jak dostaniesz odpowiedz, że się zgadzają. Pierwsza rata
    > 50% w maju, druga rata 50% w czerwcu. Oni tak mają. Przecież rozłożyli na
    > raty zgodnie z prośbą, a że tylko na dwie....

    Ano. Trzeba z góry proponować harmonogram aby nie wtopić "podatnik nie
    spłaca podatku mimo że US poszedł mu na rękę"...

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-03-05 19:21:53
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > KIEDY?

    Sprawa dotyczy opłat za czynsze wynajmowanego lokalu z roku 2005.
    Ostatni wyrok sądu był w 2008 roku. Wnieśliśmy o wznowienie terminu bo
    wyrok ogłoszono bez naszej obecności gdyż nie otrzymaliśmy avizo z
    informacją o terminie. Sąd przychylił się do wniosku i ogłoszono nowy
    termin na luty 2009 jednak w międzyczasie na skutek moich rozmów z gminą
    w listopadzie gmina postanowiła odstąpić od roszczenia i sprawę umorzyć
    o czym i ja i gmina poinformowaliśmy w grudniu .
    Decyzje na piśmie o umorzeniu dostaliśmy z gminy dnia 8 grudnia 2008r.

  • 14. Data: 2009-03-05 19:28:09
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]

    termin na luty 2009 jednak w międzyczasie na skutek moich rozmów z gminą
    w listopadzie gmina postanowiła odstąpić od roszczenia i sprawę umorzyć
    o czym i ja i gmina poinformowaliśmy w drugiej połowie grudnia 2008.
    Decyzje na piśmie o umorzeniu dostaliśmy z gminy dnia 8 grudnia 2008r.
    Nadmienię, że w piśmie z decyzją o umorzeniu które otrzymaliśmy z gminy
    jest zapis" w związku z powyższym gmina poinformuje wlasciwy sad o
    fakcie wycofania powodztwa wytoczonego przeciwko panu XYZ"
    No i tu mnie zastanawia skoro wycofanie powodztwa to czy pierwszy wyrok
    w ogole cos znaczył? Czy skoro wycofali powodztwo to jakby nie bylo
    sprawy i wystawiono PIT 8C bezprawnie?

  • 15. Data: 2009-03-05 19:43:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Czekaj, z czego wychodzi "do końca kwietnia"?
    > Piszesz jakby chodziło o umorzenie w zeszłym roku, a z opisu to nie
    > wynika, zaś PIT-8C wygląda mi tak bardziej "zaliczkowo"...

    założyłem, ze gmina wysłała pit-8c w rozsądnym terminie od umorzenia, a
    skoro zabiera sie za ten pit teraz, to nie przelezal on dwa lata u niego
    w szufladzie anie nie dotyczy roku 2009.

    Za dużo założyłem?

  • 16. Data: 2009-03-05 19:44:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Norbert wrote:
    > Decyzje na piśmie o umorzeniu dostaliśmy z gminy dnia 8 grudnia 2008r.

    czyli dobrze założyłem.
    umorzone w 2008, do rozliczenia z podatkiem za 2008, czyli do zapłaty do
    konca kwietnia 2009

  • 17. Data: 2009-03-05 19:47:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Norbert wrote:

    > Decyzje na piśmie o umorzeniu dostaliśmy z gminy dnia 8 grudnia 2008r.

    tak przy okazji, wpłaty nie trzeba dokonywać razem ze złożeniem pita.
    Proponuje złożyć go teraz, zapłacić ciut w marcu, zapłacić cit w
    kwietniu i od razu teraz pisać pismo o rozłożenie "reszty" na raty.

  • 18. Data: 2009-03-05 20:40:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Mar 2009, witek wrote:

    > założyłem, ze gmina wysłała pit-8c w rozsądnym terminie od umorzenia,
    [...]
    > szufladzie anie nie dotyczy roku 2009.

    Ale ja tak z nieuctwa pytałem, bo 8* mi się raczej kojarzyło z formularzami
    "zaliczkowymi" (co napisałem) :), podpadajacymi pod rozliczenie roku
    następnego.

    pzdr, Gotfryd