    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT-37 po raz pierwszy
    Date: Thu, 15 Feb 2007 16:01:49 +0100

    Dnia 15-02-2007 o 15:37:53 lukasz <a...@n...spam.o2.pl> napisał(a):

    > Pytania:
    > 1. czy prace na umowe zlecenie wpisuje w C1 w wierszu 1 [wynagordzenie
    > ze stosunku pracy] czy 3 [dzialalnosc wykonywana osobiscie w tym umowy
    > zlecenie] i w tym wypadku moge poczekac na PIT-11 od platnika

    Działalność "osobista" - umowy zlecenie

    > 2. komisja - cz y tym przypadku otrzymam PIT-R ? wynagrodzenie wynioslo
    > rocznie okolo 400zl [dokladnie nie pamietam]. w poprzednich latach rozni
    > znajomi rozliczajacy sie z fiskusem pracowlai w komisjach ale nie
    > otryzmywali tego formularza i nie uwzgledniali tego w zeznaniu - i w
    > razie takiego obowiazku wpisuje to w wierszu 3 [c1]

    Tu nie wiem

    > 3. stupendium naukowe - czy to tez mam obowiazek uwzglednic [ztcw to
    > jest to zwolnione z podatku] stupendium pobieralem juz wczesniej i nigdy
    > od uczleni nie otrzyalem stosownego formulrza - pit-8s.

    ZTCW to nie wpisujesz, ja przynajmniej nie wpisywałem tyle że to było
    jakiś czas temu
    (nie tak dawno i chyba nic się nie zmieniło, ale pewien nie jestem)

    > 4. ostatnie :). zakladam ze komisja i stupendium nie sa opodatkowene, a
    > wynagrodzenie z pracy na umowe zlecenie nie przekroczylo progu chyba
    > 2790zl i tym samym powinienem otrzymac zwrot z podatku. czy do tego jest
    > osobny formularz czy urzad skarbowy robi to automatycznie ?

    Jeśli mieścisz się poniżesz 2790(w tym roku cokowliek więcej, chyba koło
    3300)
    to wg skali podatek wyjdzie 0, a masz już potrącone zaliczki, więc na
    PIT-37
    niejako "automatycznie" wyjdzie do zwrotu.

    pozdr

    PS. na te wybory to masz jakiś patent że tak się powkręcałeś ;) ?

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne