  • 11. Data: 2003-04-09 08:51:13
    Temat: Re: PIT-5
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Dzwoniłam do US - fakt że ten nienależny PIT został zlozny nic nie
    > znaczy - nastepnych PITów nie trzeba składac aż do momentu kiedy wystąpi
    > pierwsza zaliczka *do zapłaty*.

    No widzisz, a mnie w US powiedzieli, że trzeba składać Pita-5 jak
    dochód przekroczy roczną kwotę wolna od podatku i nawet jeśli
    po odjęciu zdrowotnego wyjdzie, że nie płacimy zaliczki.

    Dlatego w takiej sytuacji najlepiej dowiedzieć się w US , do którego
    się składa.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl
    OSTATNIA PŁYTA - "Rainbow Of The Universe"

  • 12. Data: 2003-04-09 15:56:31
    Od: "Sławomir Delegacz" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Milosz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Podeślij ten skan. Dziś byłem w US Łódź -Śródmieście i odpowiedż była
    jasna
    > PIT 5 kiedy dochód przekroczy kwotę wolną 2789,89. To że zaliczka 0 jest
    bez
    > znaczenia.

    W warszawskich urzędach skarbowych zasady takie same jak w łódzkich.
    Po wielokroć sprawdzone.

    Pozdrawiam
    Sławomir Delegacz s...@d...pl

  • 13. Data: 2003-04-10 06:45:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sławomir Delegacz napisał:

    > bez znaczenia.
    >
    > W warszawskich urzędach skarbowych zasady takie same jak w łódzkich.
    > Po wielokroć sprawdzone.

    A podstawa prawna?

    Bo ja mam wątpliwości co do kompetencji urzędnika który powołuje się na
    kwotę nigdzie w ustawie nie wymienioną, a także uzywa terminu który w
    prawie podatkowym *nie* *funkcjonuje*.

    Może powiem duzymi literami NIE MA CZEGOS TAKIEGO JAK KWOTA WOLNA a więc
    i nie istnieje przepis który nakazywałby składanie PIT-5 po jej
    przekroczeniu i w ogole żadne który mógły sie na termin "kwota wolna"
    powoływać".
    Przepis mówi "w terminie płatności zaliczki".

    No chyba że kongresówka ma jakies inne przepisy... :-)

    Maddy co przegapiła czwarty rozbiór....

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2003-04-12 10:52:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Apr 2003, Maddy wrote:

> [...]
    >+ > bez znaczenia.
    >+ >
    >+ > W warszawskich urzędach skarbowych zasady takie same jak w łódzkich.

    Przecież wiesz (który to raz ? :)):
    +++
    1) obowiązek wpłacania zaliczki powstaje, poczynając od miesiąca, w którym
    dochody te przekroczyły kwotę powodującą obowiązek zapłacenia podatku,
    ---
    ...i spornym było, jest i pozostanie (aż do czasu kiedy ktoś się
    pofatyguje i odżałuje 5 zł :)) czy konieczne jest "przekroczenie
    kwoty" czy "zapłacenie podatku".

    Literalnie tam widzę: "przekroczenie kwoty powodującą obowiązek".

    To że podatnik nie musi 'fizycznie' zapłacić podatku - to IMHO sprawa
    wtórna. Ja np. miałem niewielką nadpłatę (użyłem właściwego terminu ?
    znaczy - zapłaciłem za dużo :> wskutek błędu - i choć korekta poszła
    niemal natychmiast, to zaliczkę miałem już zapłaconą; jakbym miał
    małą zaliczkę w następnym miesiącu to podatku *nie musiałbym*
    płacić, mimo że *miało miejsce* "przekroczenie kwoty coś tam
    powodującej...").
    IMHO ta sama sytuacja ma miejsce wskutek odliczeń od podatku: kwota
    zostaje przekroczona, ale podatek został już zapłacony w inny sposób :>

    >+ Może powiem duzymi literami NIE MA CZEGOS TAKIEGO JAK KWOTA WOLNA

    A to racja. Niezaprzeczalnym jednak pozostaje że również
    za pomocą błędnych założeń można wywieść prawdziwą tezę,
    mimo że takie postępowanie nie jest dowodem :)
    Użycie przez urzędniczkę niewłaściwego określenia nie znaczy
    że nie może mieć racji !

    [...]
    >+ Przepis mówi "w terminie płatności zaliczki".

    To tylko o terminie składania PIT.
    Na tej samej zasadzie, że wiadomo iż jeśli np. w kwietniu
    ktoś ma "podatkowe" dochody (i składa PIT) a w maju nic - to
    żeby było jasne że PIT za maj musi złożyć w czerwcu, a nie
    np. razem z czerwcowym w lipcu... :)

    >+ No chyba że kongresówka ma jakies inne przepisy... :-)

    A to niezależnie :)

    >+ Maddy co przegapiła czwarty rozbiór....

    Dobrze liczyłaś ?? A niby w czasach guberni to podatki były
    takie same na terenie okupowanym i "włączonym"[1] ? (zeznaję
    że nie wiem :), ale podejrzewam że nie)
    [1] chodzi o "do Trzeciej Rzeszy", oczywiście

    pozdrowienia, Gotfryd
    (na grupie na chwilę)

  • 15. Data: 2003-04-12 10:55:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Apr 2003, Maddy wrote:

    >+ Ze względu za duża ilośc chętnych wystawiłam plik ze skanem tego pisemka
    >+ z US na stronie:

    Thx. Znaczy - powinno się również pokazać na stronie Izby Skarbowej :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (na grupie na chwilę i nie doczytał iż ktoś już odżałował 5 zł)

  • 16. Data: 2003-04-13 13:05:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Thx. Znaczy - powinno się również pokazać na stronie Izby Skarbowej :)

    Gotfrydzio, to przyszło "za darmo" - mój ojciec zlozył PITa-5 chociaz
    nie było obowiązku płacenia zaliczki od początku roku i dostał takie
    wlaśnie pisemko.
    Nikt sie nie pytał - US sam po prostu uznał że poniewaz nie wystapił
    podatek do zapłaty więc nie maja jak tej deklaracji zaksięgowac i ją
    tylko "archiwizują" - takie otrzymał ojciec wyjasnienia telefoniczne (bo
    on jak dostaje cos z US to wpada w panikę i zaraz dzwoni zeby mu ktos
    wytłumaczył co to znaczy to co napisali :-) )

    Zasięgnełam języka wśród znajonych, 3 dostało identyczne pisemka w
    zeszłym roku, w tym są juz mądrzy :-)

    Oczywiście, zawsze istnieje prawdopodobieństwo że to tylko Toruńskie
    przepisy. :-)
    No widac mamy fajniejsze US niz gdzie indziej (wide stwierdzenie że
    jeżeli zaniżenie zaliczki na PIT-5 było takie że nie należały sie
    odsetki to korekty składac nie trzeba tylko wyrównac w natępnym picie).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 17. Data: 2003-04-13 18:32:55
    Od: Tomasz Murawski <t...@a...pl>

    Witam!

    On Sun, 13 Apr 2003 15:05:29 +0200, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:
    >Zasięgnełam języka wśród znajonych, 3 dostało identyczne pisemka w
    >zeszłym roku, w tym są juz mądrzy :-)
    >
    >Oczywiście, zawsze istnieje prawdopodobieństwo że to tylko Toruńskie
    >przepisy. :-)

    Potwierdzam. Też Toruń i też w zeszłym roku dostałem - w tym roku
    mądrzejszy jestem ;-)

    Bear

  • 18. Data: 2003-04-13 22:22:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Apr 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ No widac mamy fajniejsze US niz gdzie indziej (wide stwierdzenie że
    >+ jeżeli zaniżenie zaliczki na PIT-5 było takie że nie należały sie
    >+ odsetki to korekty składac nie trzeba tylko wyrównac w natępnym picie).

    Tacy to pożyją :(
    Ja się już skarżyłem że u mnie chcieli korekt mimo że omsknęło mi
    się o jakieś 6 zł... To powinno być w ustawie !! (że do iluś zł
    i do iluś promili obrotów błędy można korygować off-line w miesiącu
    wykrycia, niezależnie od zapisów że to nie "nierzetelność").

    pozdrowienia, Gotfryd
    (na grupie na chwilę)

  • 19. Data: 2003-04-14 11:33:17
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Sun, 13 Apr 2003 20:32:55 +0200 Tomasz Murawski
    <t...@a...pl> pisze:
    > Potwierdzam. Też Toruń i też w zeszłym roku dostałem - w tym roku
    > mądrzejszy jestem ;-)

    W US Poznań-Wilda (od kilku lat, na pytanie ustne):
    "...nie składać PIT-5 póki nie ma nic do płacenia"
    Pozdrawiam,
    PAD
    --