    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT-5 - kiedy ?
    Date: Wed, 19 Apr 2006 09:21:44 +0200

    Młoda napisał(a):
    > Witam!
    >
    > Chcę podpisać z osobą fizyczną, ja też taką jestem, umowę-zlecenie na
    > wykonanie pewnego zadania. Otrzymam za nie wynagrodzenie określone w tej
    > właśnie umowie. Czy zatem powinnam się rozliczyć PIT-5 czy jakimś innym?
    >
    > Doczytałam się, iż powinnam go złożyć do 20 dnia miesiąca po otrzymaniu
    > wynagrodzenia, ale wtedy jeśli kwota przekroczy kwotę zwolnioną od podatku.
    > Samo wynagrodzenie, które otrzymam nie przekroczy tej kwoty, ale w ciągu
    > roku będę też zarabiać, więc na koniec 2006 roku na pewno tę kwotę
> [...]

    Eeeee....

    Uściślijmy - czy zleceniodawca jest osobą fizyczną prowadzącą
    działalność gospodarczą? Bo jasno z tego co napisałaś nie wynika.

    Jeżeli tak, to on pobierze od Twojego wynagrodzenia zaliczkę na podatek
    a na koniec roku prześle PIT8B z którego dane przepiszesz do swojego
    rozliczenia rocznego. W ciągu roku o podatki nie musisz sie martwić.

    Jeżeli nie prowadzi działalności to nie ma możliwości zawarcia umowy
    zlecenia w rozumieniu podatkowym (w świetle KC oczywiście jest ale to
    inna para kaloszy). Musisz mieć otwartą działalność gospodarczą ze
    wszystkimi tego konsekwencjami (papierologia, zus itp)
    Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności
    gospodarczej to jest ZAWSZE działalność gospodarcza.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813