    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT-5 - kiedy ?
    Date: Wed, 19 Apr 2006 23:41:40 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Niby tak napisali :]
    > Ja tam nie wiem czy pilnowanie psa trzeba "organizować", to moze być
    > trudna sprawa ;), nie wiem czy pilnować trzeba "ciągle" czy można
    > na pięć minut puścić luzem... ;]

    Myślę że "ciągła" oznacza ciągłość wykonywania podobnych zadań na
    przestrzeni jakiegoś dłuższego czasu - np. że pilnuje tego psa (lub tego
    i inne psy) raz w tygodniu przez np. rok.

    Bo jeżeli przyjąć że chodzi o ciągłość wykonywania "pracy" w czasie
    jednego zlecenia, to wtedy każda umowa zlecenie byłaby z niemalże
    definicji działalnością gospodarczą.

    > Ale zabierzmy się za konkret:

    > Jakie to jest, twoim zdaniem, źródło przychodu?
    > Jakbyś mógł podać jako numerek wg. art.10 ustawy to byłoby miło,
    > bo ustawodawca już sporządził podział :)

    Wg. mnie jest to działalność wykonywana osobiście (art 10.1 (2) ).

    p. m.