    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT-5 - kiedy ?
    Date: Thu, 20 Apr 2006 08:11:00 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > To popatrz do definicji DG w ustawie o podatku dochodowym.
    > Pisali mężowie uczeni i damy uczone, to innych słów użyli niż my - ale
    > mi wychodzi że użyli konstrukcji odwrotnej do twojej.
    > Czyli jak coś NIE JEST "osobiste" (i kilka innych wyjątków)
    > to stanowi DG. Zero pola manewru.
    >
    > Wytnę:
    > "6) pozarolniczej działalności gospodarczej [...] z której uzyskane
    > przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych
    > w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9"

    masz rację. ale patrz niżej ...

> [...]
    > [...]
    > 8) przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy
    > zlecenia lub umowy o dzieło,
    > [BACZNOŚĆ!!!]
    > uzyskiwane wyłącznie od:
    > ^^^^^^^^^^^^^
    > a) osoby fizycznej prowadzącej
    > działalność gospodarczą, osoby prawnej
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ("firma")
    > i jej jednostki organizacyjnej oraz
    > jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej,
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^
    > (a tu policja, sąd, prokuratura,...)
    > b) właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale
    > są wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy
    > albo administratora - jeżeli podatnik wykonuje te usługi
    > wyłącznie dla potrzeb związanych z tą nieruchomością
    >
    > - z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w
    > ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności
    > gospodarczej oraz przychodów, o których mowa w pkt 9,

    Aha, czyli nie doczytałem. Czyli trzepanie dywanów może być
    działalnością wykonywaną osobiście, pod warunkiem że lokale w którym
    leżą dywany są wynajmowane. Pilnowanie psa nie (chyba że to akurat jest
    pies dedykowany do pilnowania tejże nieruchomości).

    Ale w art 10 jest jeszcze ostatni punkt: "Inne". Jakie są
    przciwwskazania żeby uznać że jest to "inny" dochód (Art 10.1 (9))?

    p. m.