    From: t...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT 8B do umowy zlecenia na 120zł?
    Date: 5 Feb 2004 02:45:37 +0100

    > "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > PITu

    > Błąd popełniła osoba, która wystawiła pit.
    > Powinna pobrać 20% podatku i zapomnieć o sprawie.
    > Natomiast, co do sytuacji, w której już mam pit, to niebyłbym taki pewien
    > czy tego nie odliczać.
    > Ja kiedyś odliczyłem i dostałem kasę.

    Umowy do 146 PLN mozna rozliczyc w dwojaki sposob. Albo na PIT-8A, pobrac 20%
    ryczaltowego podatku i zapomniec o sprawie. Pracownik nie wlicza tych dochodow
    do rozliczenia rocznego i nie moze ewentualnie odzyskac podatku.
    Albo mozne rozliczyc w "tradycyjny sposob" tzn. pracodawca rozliczy w danym
    miesiacu podatek na PIT-4 a nastepnie na koniec roku wystawi pracownikowi PIT-
    11/8B i wtedy pracownik dolicza do rocznych dochodow i moze odzyskac podatek
    jesli ma np.male dochody.