    From: "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT 8B do umowy zlecenia na 120zł?
    Date: Sat, 7 Feb 2004 09:52:21 +0100

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> nagryzmolił(a) w
    news:Pine.WNT.4.58.0402060807380.-674021@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl:

> [...]
    > Art. 30. 1. Dochodów (przychodów) uzyskanych na terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej z następujących źródeł przychodów nie
    > łączy się z dochodami (przychodami) z innych źródeł i pobiera
    > się od nich, z zastrzeżeniem art. 52a, podatek w formie ryczałtu:
    > 3) od przychodów określonych w art. 13 pkt 2 i 5-8, jeżeli
    > kwota należności określona w umowie zawartej z osobą nie
    > będącą pracownikiem płatnika nie przekracza 146 zł - w wysokości
    > 20 proc. przychodu,
    > ----
    >
    > Jak widać - zależało czy umowa zlecenia była zawarta między

    Nie byłem pracownikiem. Dokładniej to chodzi o umowe z firmą wynajmującą
    pracowników dla innych firm. Oprócz tej umowy zlecenia nie mam z nimi nic
    innego podpisanego.

    > Jeśli piszesz że Z PRACOWNIKIEM można się rozliczać ryczałtowo
    > to zapodaj gdzie jest przepis na to pozwalający - bo w cytowanej
    > treści wyraźnie widzę słowo "nie" !
    > Inna sprawa ze pytający NIE napisał, czy chodzi o umowę z pracodawcą
    > czy kimś innym.
    > No i nie widzę z kolei możliwości żeby umowa nie z pracodawcą
    > NOGŁA być rozliczana inaczej niż ryczałtowo: tam dla odmiany jest
    > "nie łączy się" (a nie "podatnik MOŻE...").

    > ...aż do kontroli. Chyba że pan(i) kontroler też w tych przepisach
    > się nie wyznaje ;)

    A może napisać pismo do US? Podobno teraz muszą odpowiedzieć i jak już coś
    napiszą urzędowo to w razie jakiejkolwiek kontroli mogę się powołać na to co
    mi odpisali.

    Bo chodzi mi też o to że jak się z tej umowy nie rozliczę na zeznaniu
    rocznym to mogą się z kolei przyczepić że dlaczego jeśli dostałem pit8b to
    nie podałem tej kwoty w zeznaniu.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica