    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT 8C i praca za granica
    Date: 2 Feb 2008 13:53:36 +0100

    > Weź ty się kolego w swoim zacietrzewieniu walnij deską sedesową po głowie.

    Pędzę lecę . Zamiast pieprzyć kocopały - przeczytaj całą ustawę i umowę.

    Ponieważ zamiast czytać ze zrozmieniem wolisz planować moją najbliższa
    przyszłość pomogę i dam ściągę ;

    Art. 3. 1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich
    dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów
    (nieograniczony obowiązek podatkowy).

    1a. Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:
    1) posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów
    osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
    2) przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w
    roku podatkowym.

    Pytacz mieści się w poniższym ;

    2a. (11) Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od
    dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    (ograniczony obowiązek podatkowy).

    ALE DODCHODY I PRZYCHODY SĄ SPRECYZOWANE CO DO RODZAJU , PONIŻEJ ;

    2b. Za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    uważa się w szczególności dochody (przychody) z:
    1) pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie
    stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego
    stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia,
    2) działalności wykonywanej osobiście na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia,
    3) działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej,
    4) położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieruchomości, w tym
    ze sprzedaży takiej nieruchomości.

    W PKT. 1 DO 4 POWYŻSZEGO - BRAK SŁOWA INNYCH PRZYCHODÓW A DO TAKICH NALEŻY
    KWALIFIKOWAĆ PRZYCHÓD PYTACZA ; OZNACZA TO NI MNIEJ NI WIĘCEJ ,ŻE NIE OSIĄGNĄŁ
    W POLSCE PRZYCHODU POWODUJĄCEGO KONIECZNOŚĆ (OBOWIĄZEK) ZŁOŻENIA W RP PIT.
    PRZYCHÓD PYTACZA JEST WYKAZYWANY W ROZLICZENIU W IRLANDII. POTWIERDZA TO TAKŻE
    CYTOWANY PRZEZ CIEBIE ART 45 ;
    Art. 45. 1. (737) Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie,
    według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty)
    w roku podatkowym, w terminie do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku
    podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8.

    TYLKO SKRZĘTNIE POMIJASZ UST.7 I 8 W KTÓRYM USTAWODAWCA WSKAZUJE TERMIN
    ZŁOŻENIA PIT I KONIECZNOŚĆ DOKONANIA PEWNYCH CZYNNOŚCI TECHNICZNYCH ALE CAŁY
    CZAS CHODZI O PRZYCHODY WYMIENIONE W UST. 2B ; PRACA,DZIAŁALNOŚĆ ITD.

    7. Podatnicy, o których mowa w art. 3 ust. 2a, jeżeli osiągnęli dochody ze
    źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bez
    pośrednictwa płatników lub za pośrednictwem płatników nieobowiązanych do
    dokonania rocznego obliczenia podatku lub osiągnęli dochody określone w art.
    30b, i zamierzają opuścić terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przed terminem,
    o którym mowa w ust. 1, są obowiązani złożyć zeznania, o których mowa w ust. 1
    i 1a, za rok podatkowy urzędowi skarbowemu właściwemu w sprawach opodatkowania
    osób zagranicznych przed opuszczeniem terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    8. (761) Podatnicy, o których mowa w art. 44 ust. 3d, są obowiązani w ciągu
    trzech miesięcy po przekroczeniu okresu, który zgodnie z umową o unikaniu
    podwójnego opodatkowania stanowi warunek wyłączenia z opodatkowania dochodów,
    złożyć zeznanie o wysokości dochodów (ALE )
    z pracy (A NIE INNYCH)uzyskanych w roku poprzedzającym rok podatkowy i wpłacić
    należny podatek. Jeżeli zamierzają opuścić terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej przed terminem, o którym mowa w zdaniu pierwszym, są obowiązani
    złożyć zeznanie podatkowe przed opuszczeniem terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej.

    W KONTEKŚCIE ; STANU FAKTYCZNEGO PRZEDSTAWIONEGO W PYTANIU , UMOWY O UNIKANIU
    I USTAWY O PDOF - PYTACZ NIE MA OBOWIĄZKU SKŁADANIA PIT W RP - OD TEJ
    KATEGORII UZYSKANEGO PRZYCHODU.
    DOLICZY PRZYCHÓD W IRLANDII.

    W KONTEKŚCIE ; PROPOZYCJI CO BYM SOBIE ZAŁOZYŁ DESKĘ KLOZETOWĄ NA GŁOWĘ ; -
    WAL SIĘ NA RYJ PALANCIE.

    Bez pozdrowień Kriss