    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT 8C i praca za granica
    Date: Sat, 2 Feb 2008 14:42:47 +0100

    On Sat, 2 Feb 2008, Kriss wrote:
    [...do witka...]

    > Pędzę lecę . Zamiast pieprzyć kocopały - przeczytaj całą ustawę i umowę.
    >
    > Ponieważ zamiast czytać ze zrozmieniem wolisz planować moją najbliższa
    > przyszłość pomogę i dam ściągę ;
    [...]
    > Pytacz mieści się w poniższym ;
    >
    > 2a. (11) Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej
    > Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od
    > dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    > (ograniczony obowiązek podatkowy).
    >
    > ALE DODCHODY I PRZYCHODY SĄ SPRECYZOWANE CO DO RODZAJU , PONIŻEJ ;
    >
    > 2b. Za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    > uważa się
    > w szczególności dochody (przychody) z:

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > 1) pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    [...]
    > W PKT. 1 DO 4 POWYŻSZEGO - BRAK SŁOWA INNYCH PRZYCHODÓW A DO TAKICH NALEŻY
    > KWALIFIKOWAĆ PRZYCHÓD PYTACZA ; OZNACZA TO NI MNIEJ NI WIĘCEJ ,ŻE NIE OSIĄGNĄŁ
    > W POLSCE PRZYCHODU POWODUJĄCEGO KONIECZNOŚĆ (OBOWIĄZEK) ZŁOŻENIA W RP PIT.

    IMO rozpędziłeś się co nieco.
    Primo, określa przychody, bo "obowiązek PIT" może być wtórny (znaczy
    jest możliwe, że MIMO osiągnięcia przychodów które "podlegają"
    może nie byc "obowiązku PIT").
    A co ważniejsze, to secundo pominąłeś słowa "w szczególności", które
    o ile wiem oznaczają ni mniej ni więcej, tylko "zbiór otwarty".
    Jest to wyłącznie uściślenie, że niżej wymienione przychody NA PEWNO
    są "uzyskane w .pl", a nie że inne przychody *nie* są uzyskane
    (albo lepiej: zaliczone do uzyskanych) w .pl.

    > W KONTEKŚCIE ; STANU FAKTYCZNEGO PRZEDSTAWIONEGO W PYTANIU , UMOWY O UNIKANIU
    > I USTAWY O PDOF - PYTACZ NIE MA OBOWIĄZKU SKŁADANIA PIT W RP - OD TEJ
    > KATEGORII UZYSKANEGO PRZYCHODU.
    > DOLICZY PRZYCHÓD W IRLANDII.

    Coś kiedyś pisałeś o krzyczeniu ;>
    BTW: nie odnoszę się do tego, czy w przedstawionym stanie prawnym
    konkretny przychód:
    - podlega uznaniu za uzyskany w .pl
    - niezależnie od powyższego wymaga zlożenia PIT.

    Jedynie zastrzegam, ze pewne jest, iż przepis ktory zawiera słowa
    "w szczególności" nie stanowi jednoznacznego określenia, ze
    inne przypadki nie są objęte listą.

    Na podstawie tego co przytoczono, to "inne przychody" mogą być
    zaliczone do "uzyskanych w .pl".
    W ogóle się nie odzywałem co do Irlandii, bo nie mam pojęcia czy
    umowa z Irlandią jakoś reguluje owe "inne przychody"...

    pzdr, Gotfryd