  • 1. Data: 2003-04-07 15:45:39
    Temat: PIT od pracodawcy
    Od: "AR" <...@...pl>

    Witam.
    Zbliża się moment rozliczenia z Wielkim Bratem (podatki) i okazało się, że
    mój były pracodawca z którym nie rozstałem się w miłej atmosferze jeszcze
    nie przesłał mi PIT-u za ubiegły rok w związku z czym mam kilka pytań:
    Czy pracodawca ma obowiązek przesłać swojemu pracownikowi PIT za ubiegły rok
    pracy?
    Do jakiego terminu pracodawca musi przesłać pracownikowi PIT?

    Od momentu gdy zmieniłem pracę zmieniłem także adres do korespondencji,
    adres zameldowania się nie zmienił.
    Czy pracodawca może się wykręcić sianem, że wysyłał PIT tylko, że pod
    adresem do korespondencji nikt go nie odbierał? Pracodawca posiada
    oczywiście mój adres zameldowania.
    Jeżeli zechcę poinformować go o zmianie adresu do korespondencji to czy list
    polecony z potwierdzeniem odbioru jest wiążący (przecież to nie ja musiałem
    go wysłać)? Co zrobić by pracodawca nie mógł potem powiedzieć "nie
    wiedziałem!". W przypadku gdy tego PIT-u nie zdobędę to jak mam wyliczyć
    zeznanie podatkowe "na oko"?

    Pozdrawiam
    AR

  • 2. Data: 2003-04-07 20:21:40
    Temat: Re: PIT od pracodawcy
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "AR" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > go wysłać)? Co zrobić by pracodawca nie mógł potem powiedzieć "nie
    > wiedziałem!". W przypadku gdy tego PIT-u nie zdobędę to jak mam wyliczyć

    adres do korespondencji jest adresem, na ktory wysyla sie korespondencje.
    wiec nie jest to wykrecanie sie sianem, ale Twoje niedbalstwo, bo zmieniajac
    go powinienes powiadomic bylego pracodawce lub przed odejsciem uregulowac
    kwestje, np. skreslajac w aktach adres korespondencyjny na rzecz adresu
    zameldowania.

    termin minal zdaje sie 15 marca, ale reki uciac nie dam.
    tak, pracodawca ma obowiazek wyslania 2 kopii, jednej dla Ciebie
    i jednej dla US.

    jak wyliczysz "na oko" to radze wyliczyc nie za malo.

  • 3. Data: 2003-04-08 14:18:00
    Od: "pawlacz" <p...@p...onet.pl>

    Terminy przekazania PIT-11 to:
    dla pracownika: do dnia 31 marca
    dla US: do 15 kwietnia po roku podatkowym
    a jeżeli stosunek pracy ustał w ciągu roku - do 15 dnia następnego miesiąca
    dla pracownika i US.