  • 1. Data: 2003-04-07 14:20:55
    Temat: Co sie zlego dzieje ze zdrowotnym?
    Od: b...@p...onet.pl

    Jestem osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc gospodarcza.

    Czy to prawda, ze poczawszy od ubieglego PIT-5 (czyli skladanego za luty do 20
    marca) weszla w zycie jakas nowa metoda odliczania sobie ubezpieczenia
    zdrowotnego?
    To znaczy, tak jak dawniej odliczamy sobie ubezpieczenie zdrowotne nie z
    biezacego miesaca, ale z poprzedniego - ale tym razem nie mozna juz w calosci
    odpisac ubezpieczenia zdrowotnego od podatku?

    I czy to prawda, ze cos nowego dzieje sie z nieobligatoryjnym ubezpieczeniem
    chorobowym (skladajacym sie na Wielka Czworke: emerytalne, rentowe, chorobowe,
    wypadkowe).

    Ze ono juz nie bedzie ot, tak - hop, siuk - nieobligatoryjne?

    Pozdrawiam
    burt 30

  • 2. Data: 2003-04-07 18:43:44
    Temat: Re: Co sie zlego dzieje ze zdrowotnym?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Jestem osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc gospodarcza.

    Ja tez, milo mi. :-)

> [...]
    calosci
    > odpisac ubezpieczenia zdrowotnego od podatku?

    Nadal mozna odpisac 7,75%, a jak wiadomo skladka wynosi juz od jakiegos
    czasu 8% (i nadal bedzie wzrastac). Poza tym od przyszlego miesiaca
    wzrosnie (niezaleznie) jej podstawa. Szczegoly na stronach Zeusa.

> [...]
    chorobowe,
    > wypadkowe).
    > Ze ono juz nie bedzie ot, tak - hop, siuk - nieobligatoryjne?

    Wielka Czworka (emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe)
    to ubezpieczenia spoleczne, a nie chorobowe.
    Nic nie wiem o ich nieobligatoryjnosci i grzecznie je co miesiac place,
    ale moze ktos otworzy mi oczy i placic je przestanę :-)

    Latet
    (1-os DG, VAT, KPiR)

  • 3. Data: 2003-04-07 20:25:13
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nic nie wiem o ich nieobligatoryjnosci i grzecznie je co miesiac place,
    > ale moze ktos otworzy mi oczy i placic je przestanę :-)

    Nieobligatoryjne jest tylko chorobowe, jak nie chce to nie musi płacić (jak już wielu
    grupowiczów to zadeklarowało :)

    Sark

  • 4. Data: 2003-04-07 20:25:33
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nic nie wiem o ich nieobligatoryjnosci i grzecznie je co miesiac place,
    > ale moze ktos otworzy mi oczy i placic je przestanę :-)

    tja...

  • 5. Data: 2003-04-07 20:27:35
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Mon, 7 Apr 2003 20:43:44 +0200, w
    <2...@8...210.48.102>, "Latet"
    <N...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Nic nie wiem o ich nieobligatoryjnosci i grzecznie je co miesiac place,
    > ale moze ktos otworzy mi oczy i placic je przestanę :-)

    Chorobowe nie jest obligatoryjne, nie musisz płacić.

  • 6. Data: 2003-04-07 22:51:27
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    <N...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Nic nie wiem o ich nieobligatoryjnosci i grzecznie je co miesiac place,
    > ale moze ktos otworzy mi oczy i placic je przestanę :-)

    Chorobowe nie jest obligatoryjne, nie musisz płacić.

    ... ale jak poważnie zachorujesz i nie będziesz mógł powadzić swojej DG to
    ZUS nie wypłaci ci "chorobowego" za okres niezdolności do pracy. To obecnie
    jest podobno coś ok.800zł. Dlatego większość płaci.

    Pozdrawiam

    Wiewióra

  • 7. Data: 2003-04-08 09:20:47
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Wiewióra wrote:

> [...]
    > DG to ZUS nie wypłaci ci "chorobowego" za okres niezdolności do pracy.
    > To obecnie jest podobno coś ok.800zł. Dlatego większość płaci.

    A jeszcze ważniejsze jest to, że gdy nie płacisz chorobowego to w
    czasie choroby nadal musisz opłacać wszystkie składki na ub. społ.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 8. Data: 2003-04-08 09:57:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jureq napisał:

    > A jeszcze ważniejsze jest to, że gdy nie płacisz chorobowego to w
    > czasie choroby nadal musisz opłacać wszystkie składki na ub. społ.

    I zaraz wywołacie Pana B. który was skrzyczy że głupki, bo kto to wie
    czy zachoruje a bulic trzeba i że on nie chorował od 10 lat więc i inni
    tez moga nie chorowac, wystarczy troche silnej woli :-)))

    A ja płace, bo 2 razy do roku mam ciężka grypę ktora mnie wyłacza z
    zycia na tydzień i dobrze jest dostac troszkę kasy na lekarstwa chociaż
    :-) mało to, ale w ogólnym rozrachunku wychodzi sie na plus.

    Maddy wyjątkowo zdrowa chociaz męza grypsko rozłozyło :-)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl