  • 1. Data: 2002-04-29 09:42:13
    Temat: PIT11a z ZUSu, macierzynski
    Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl>

    Pytanie jest nastepujace:
    dostalam w zwiazku z macierzynskim w 2001, druk PIT11a z Zus-u, w ktorym to
    druku ZUS nie wyszczegolnil zadnym kwot zaplaconych na jakiekolwiek
    ubezpieczenie, czy to spoleczne czy zdrowotne. Sa wypelnione tylko pozycje
    "przychod" oraz "zaliczka na podatek".
    Czy mam to rozumiec, ze "ZUS nie placil sam sobie, ale wszystko jest OK",
    czy raczej, ze wynika to z "macierzynski - okres bezskladkowy", czy moze
    "ZUS sie (znowu ;-) ) pomylil" ?

    Podejrzewam, ze moze chodzic o okres bezskladkowy. Jezeli tak, to powinnam
    dostawac wiecej netto, nieprawdaz? A nieplacenie tych skladek, nie wplynelo
    na podwyzszenie kwoty. Wyglada to tak, jakby ZUS placil mi netto, zaliczke
    odprowadzil do USk, a reszte (kwote ktora pracujac placilam na ubezpieczenia
    spoleczne i zdrowotne) zatrzymywal dla "siebie", nie wpisujac mi ich
    nigdzie.... Kwoty byly niebagatelna dla mnie, bo kilka stów co miesiac....

    Dziwne czy normalne?

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Anyia

  • 2. Data: 2002-04-29 10:15:51
    Temat: Re: PIT11a z ZUSu, macierzynski
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Nie pomylił się - od dochodów z zasiłków chorobowych i macierzyńskich nie
    płaci się składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.

  • 3. Data: 2002-04-29 10:53:52
    Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Pulsar <p...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aaj6hr$1g0$...@n...tpi.pl...

    > Nie pomylił się - od dochodów z zasiłków chorobowych i macierzyńskich nie
    > płaci się składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.

    Czy to znaczy, ze netto powinnam dostac wiecej? Skoro mie nie "sciągnął"
    składek?

    dziekuje bardzo

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Anyia

  • 4. Data: 2002-04-29 11:28:01
    Od: "ESka" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Anyia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    | Czy to znaczy, ze netto powinnam dostac wiecej? Skoro mie nie "sciągnął"
    | składek?

    Nie powinnaś dostać więcej.To się tak mówi, że dostajesz 100% swojego
    wynagrodzenia.
    Podstawę wymiaru zasiłku macierzyńskiego ustala się z dochodu (średnia za 6
    miesięcy)
    po odjęciu składek na ubezpieczenia społeczne.
    A że od zasiłków nie ma zdrowotnego to odliczyli ci od tego tylko podatek.

    Pozdrawiam, ESka

  • 5. Data: 2002-04-29 13:01:20
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

    > Czy to znaczy, ze netto powinnam dostac wiecej? Skoro mie nie "sciągnął"
    > składek?

    Nie. Podstawa wymiaru zasiłków jest obniżona (w stosunku do wynagrodzenia) o
    skladki na ub. społeczne. A jeśli nie płacisz ubezpiezenia zdrowotnego, to
    poprostu cały podatek idzie do US.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-04-30 00:45:25
    Od: r...@s...pik-net.pl (RoMan Mandziejewicz)

    Anyia wrote:

> [...]
    A> druku ZUS nie wyszczegolnil zadnym kwot zaplaconych na jakiekolwiek
    A> ubezpieczenie, czy to spoleczne czy zdrowotne. Sa wypelnione tylko pozycje

    [...]

    A> Dziwne czy normalne?

    Normalne - zasiłki nie podlegają oskładkowaniu.

    --
    RoMan (2:484/8...@f...org)
    mailto:r...@s...pik-net.pl