  • 1. Data: 2010-12-02 19:34:17
    Temat: PIT5 (ZPIT) za grudzien - pytanie
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    witam, w pit-cie za listopad wykazałem brak dochodu (przesunąłem obroty
    aby nie płacić awansem podwójnej zaliczki) natomiast w grudniowym pit5
    będzie tego trochę - czy składając pit 5 za grudzień (czy w ogóle się go
    składa ?) powinienem wpłacić zaliczkę na podatek, czy wpłata dopiero
    wraz z pit-36 rozliczanym za 2010 do końca kwietnia ?

    z góry dzięki za info.

  • 2. Data: 2010-12-02 19:46:59
    Temat: Re: PIT5 (ZPIT) za grudzien - pytanie
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 02-12-2010 20:34, news pisze:
    > witam, w pit-cie za listopad wykazałem brak dochodu
    znaczy sie, gdzie?

    >(przesunąłem obroty
    > aby nie płacić awansem podwójnej zaliczki) natomiast w grudniowym pit5
    > będzie tego trochę - czy składając pit 5 za grudzień (czy w ogóle się go
    > składa ?)
    nie, dlatego zadalem pytanie jak wyzej.

    powinienem wpłacić zaliczkę na podatek, czy wpłata dopiero
    > wraz z pit-36 rozliczanym za 2010 do końca kwietnia ?
    do konca kwietnia (przy czym zaliczka za grudzien 2012 ma juz byc platna
    do 20 stycznia 2013)

    --
    Adam

  • 3. Data: 2010-12-02 21:12:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości

    >będzie tego trochę - czy składając pit 5 za grudzień (czy w ogóle się go
    >składa ?) powinienem wpłacić zaliczkę na podatek, czy wpłata dopiero

    A za styczen, luty, marzec, kwiecien, maj, czerwiec, lipiec, sierpien,
    wrzesien, pazdziernik i listopad sie sklada?????

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-12-03 00:24:10
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    SDD pisze:

    > A za styczen, luty, marzec, kwiecien, maj, czerwiec, lipiec, sierpien,
    > wrzesien, pazdziernik i listopad sie sklada?????

    a nie ???

    prowadze dg i rozliczam sie miesiecznie, do 20go kazdego miesiaca
    skladam pit5 i wplacam zaliczke na pdof. wlasnie wygenerowalem pit5 za
    listopad z ktorego wynika ze nie mam nic do wplaty (czyli ani za
    listopad ani za grudzien).

    pytanie: czy w styczniu powinienem wygenerowac pit5 za grudzien i
    zaplacic zaliczke, czy dopiero rozliczam sie na podstawie pit-36 w
    kwietniu ?

  • 5. Data: 2010-12-03 06:48:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    news wrote:

    > a nie ???
    >
    > prowadze dg i rozliczam sie miesiecznie, do 20go kazdego miesiaca
    > skladam pit5

    A gdzie składasz? I przyjmują Ci?

    > pytanie: czy w styczniu powinienem wygenerowac pit5 za grudzien i
    > zaplacic zaliczke, czy dopiero rozliczam sie na podstawie pit-36 w
    > kwietniu ?

    Od kilku lat nie składa się PIT5 za żaden miesiąc, tylko zaliczki.
    Za grudzień 2010 płatne w rozliczeniu rocznym.

  • 6. Data: 2010-12-03 07:13:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:4cf892d1$0$22816$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Od kilku lat nie składa się PIT5 za żaden miesiąc, tylko zaliczki.
    > Za grudzień 2010 płatne w rozliczeniu rocznym.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    ?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2010-12-03 07:44:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 03-12-2010 08:13, 'Tom N' pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > ?

    Oj ten cef i jego skróty myślowe.
    Za grudzień zaliczkę płaci się w wysokości zaliczki za listopad, do 20
    grudnia.
    W rozliczeniu rocznym zaś wylicza się podatek rzeczywisty za cały rok i
    odejmuje od niego zapłacone w ciągu zaliczki (i dopłaca albo czeka na
    zwrot podatku).

    Żaden tam "podatek za grudzień". Rok jest okresem rozliczeniowym podatku
    dochodowego.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2010-12-03 07:45:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > składa ?) powinienem wpłacić zaliczkę na podatek, czy wpłata dopiero
    > wraz z pit-36 rozliczanym za 2010 do końca kwietnia ?

    Kolego, czy mógłbyś się najpierw obudzić i rozejrzeć, co się działo w
    podatkach przez ostatnie 3 lata?
    Dla przedsiębiorcy który się samodzielnie rozlicza 3-letnie zapóźnienie
    to samobójstwo.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2010-12-03 08:12:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > ?

    Tak. To taki skrót myślowy. :-)

  • 10. Data: 2010-12-03 19:57:41
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Maddy pisze:
    > Żaden tam "podatek za grudzień". Rok jest okresem rozliczeniowym podatku
    > dochodowego.

    czyli nie składam w styczniu ZPIT-a (PIT5) i nie wnoszę zaliczki za
    grudzień ?