  • 1. Data: 2004-08-11 08:00:47
    Temat: PRZEKLETE ROZNICE KURSOWE
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Czy ktos moze mi pomoc w zrozumieniu jak sie liczy te przeklete roznice
    kursowe na przykladzie.
    22-07-2004 wystawiono fakture na 100 USD. I juz pierwsze pytanie. Biore kurs
    sredni NBP z 21-07-2004 (tabela 141) czy z 22-07-2004 tabela 142?

    27-07-2004 wplywaja pieniazki na konto walutowe. Powinna powstac roznica
    kursowa, tylko jaki kurs banku biore KUPNA czy SPRZEDAZY?

    Tak powinny mi powstac roznice kursowe na sprzedazy.

    Pozniej wyplacam te 100 USD. Powinna mi powstac roznica kursowa na rachunku
    walutowym. Jak ja policzyc? Czy bedzie to roznica miedzy kursem kpna banku z
    dnia wplywu na rachunek a kursem sprzedazy banku z dnia wyplywu (czyu na
    odwrot).

    I najwazniejsze pytanie.
    Czy w ogole dobrze rozumuje te PRZEKLETE ROZNICE KURSOWE

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2004-08-11 09:15:56
    Temat: Re: PRZEKLETE ROZNICE KURSOWE
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos moze mi pomoc w zrozumieniu jak sie liczy te przeklete roznice
    > kursowe na przykladzie.
    > 22-07-2004 wystawiono fakture na 100 USD. I juz pierwsze pytanie. Biore
    kurs

    Chyba zapomniales przy okazji ze kurs celny jest w dodatku ustalany 1x na
    miesiac ...
    http://www.bankier.pl/inwestowanie/notowania/waluty/
    currency.html?zakl=kc

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, jeątě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 3. Data: 2004-08-11 09:48:32
    Od: "ata" <a...@e...pl>

    kursowe na przykladzie.
    22-07-2004 wystawiono fakture na 100 USD. I juz pierwsze pytanie. Biore kurs
    sredni NBP z 21-07-2004 (tabela 141) czy z 22-07-2004 tabela 142?
    z dnia wystawienia faktury czyli z 22-07-07

    27-07-2004 wplywaja pieniazki na konto walutowe. Powinna powstac roznica
    kursowa, tylko jaki kurs banku biore KUPNA czy SPRZEDAZY?

    kurs kupna

[...]

    wypłacasz kurs sprzedazy czyli w kasie np bedziesz miał 100 po tym kursie

    a co potem robisz ?
    I najwazniejsze pytanie.
    Czy w ogole dobrze rozumuje te PRZEKLETE ROZNICE KURSOWE

    :))
    ata

  • 4. Data: 2004-08-11 12:42:15
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Chyba zapomniales przy okazji ze kurs celny jest w dodatku ustalany 1x na
    > miesiac ...

    Tzn nigdzie nie napisalem ze jest to usluga. Mine kulpa.

    Adam

  • 5. Data: 2004-08-11 12:46:07
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > odwrot).
    > wypłacasz kurs sprzedazy czyli w kasie np bedziesz miał 100 po tym

    Tak mi sie wydawalo, ale nie bylem pewien.

    > a co potem robisz ?

    A czy to ma jakies znaczenie? Czy wyplacajac pieniadze z firmowego konta
    walutowego w walucie musze mowic na co one poszly?

    Adam

  • 6. Data: 2004-08-13 14:03:12
    Od: "Andrzej D." <a...@a...com.pl>

    Ja zawsze biorę kurs średni z tabeli NBP z dnai wystawienia faktury przez
    kontrahenta zagranicznego, tzn w tym przykłądzie z dnia 22 lipca.
    Fakyucznie, dawniej np taka Rzepa drukowała tabele NBP z adnotacją iz
    obowiązuje od dnia następnego po ogłoszeniu, teraz się z tym nie spotykam,
    prztnajmniej na str internetowych NBP.
    Przy wpływie na rachunek stosuję kurs średni. Taki kurs stosuje też np
    Raiffeisen. W którejś ustawie czy też rozporządzeniu przeczytał ja iż
    faktycznie wpływ na rzchunek powinien być przeliczany wg kursu kupna banku a
    rozchód po kursie sprzedaży banku. TYlko że w tej sytuacji teoretycznie może
    powstać saldo kredytowe w złotówkach a debetowe w dewizach, gdyż kurs
    sprzedaży zwykle :)) jest wyższy niż kurs kupna. Co otym sądzicie?
    pzdr endrju

  • 7. Data: 2004-08-13 18:36:48
    Od: "adi" <n...@f...org.invalid>

    "Andrzej D." <a...@a...com.pl> wrote in message
> [...]
    > Raiffeisen. W którejś ustawie czy też rozporządzeniu przeczytał ja iż
    > faktycznie wpływ na rzchunek powinien być przeliczany wg kursu kupna
    dokładnie ja tak robie, w momencie powstania przychodu (data f-ry) - kurs
    nbp, wplyw kasy - kurs kupna mojego banku.

    > TYlko że w tej sytuacji teoretycznie może
    > powstać saldo kredytowe w złotówkach a debetowe w dewizach, gdyż kurs
    > sprzedaży zwykle :)) jest wyższy niż kurs kupna. Co otym sądzicie?

    nie baardzo zrozumialem pytania...
    adi

  • 8. Data: 2004-08-16 08:24:04
    Od: "Andrzej D." <a...@a...com.pl>

    Użytkownik "adi" <n...@f...org.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > nie baardzo zrozumialem pytania...
    > adi
    > chodzi mi o to że w przypadku zaksięgowania wpływu np 100 USD po kursie
    kupna banku i np zaksięgowania rozchodu tychże 100 USD po kuresie sprzedaży
    banku wyjdzie saldo zero w dewizach i minus ileś tam w złotówkach

  • 9. Data: 2004-08-17 12:16:23
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "Andrzej D." <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    sprzedaży
    > banku wyjdzie saldo zero w dewizach i minus ileś tam w złotówkach

    a dlaczego koniecznie minus?
    adi