    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Paragon dzien przed wysylka
    Date: Mon, 16 Mar 2009 11:43:36 +0100

    On Mon, 16 Mar 2009, MarkX wrote:

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ze co? Wysylka = wydanie towaru. To wiem na 100%.

    Zgoda.

    > Paragon drukujemy w dniu wydania towaru.

    ...po wysyłce? :P
    Zauważ: przepis nie reguluje "w dniu", tylko kolejność zdarzeń
    (najpierw sprzedaż, później dowód który ją dokumentuje).

    > O ile wiem tak jest prawidlowo.

    Niestety *formalnie* nie.
    Z jednej strony działa "nieczepianie się" USów, które nie chcą
    widzieć nielogiczności przepisu (i dobrze), z drugiej problem
    dowodowy - trzeba udowodnić (jednak) fakt zapakowania
    paragonu razem z towarem *przed* wysyłką.
    Teoretycznie jak *po* wysłaniu zostanie ekspresem wystawiony
    paragon i przewoźnik się zgodzi aby ten paragon dołączyć do
    przesyłki to będzie "prawidłowo" :)

    Opisywany w prasie przypadek "czepiania się" dotyczył stanu
    w którym urzędnik miał czarno na białym minuty zdarzeń
    (bo na dowodzie wydania i na f-rze był wydruk czasu).
    Ale USy nie czepiają się nie dlatego że nie powinny, lecz
    najwyraźniej dlatego że nie chcą.
    A ustawodawca powinien oberwać za takie prawo :]

    > Ponawiam.
    > Pytanie czy moge go druknac dzien wczesniej? Jak niby urzad mialby to
    > sprawdzac?

    To są dwa odrębne, dotyczące różnej tematyki pytania :>
    "Nie wolno" a "nie da się udowodnić" mają ze sobą nikły związek.
    Inny taki przykład z "praktyki DG": tzw. podmiana faktur (jak
    się okaże, że coś na f-rze jest nieprawidłowo) zamiast
    wystawienia korekty.
    Nie wolno. Nie wolno i już.
    A co zrobisz jak ktoś (jednak) podmieni (niszcząc pierwowzór)?
    ;)

    > Chyba nie mam obowiazku trzymac swistkow z poczty?

    Nie, ale poczta ma.
    I rzadkie przypadki kiedy USowi chciało się iść sprawdzić na poczcie
    kiedy była przesyłka (ale w celu przeciwnym - udowodnienia, że
    podatnik nie maił *jeszcze* prawa odliczenia od f-ry której nie
    otrzymał) były wspominane na grupie (fakt, dawno temu).

    pzdr, Gotfryd