    From: cyklista <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Paragon w KPIR
    Date: Thu, 27 Aug 2009 11:22:55 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    >>> Przeciez. wys?anie towaru to us?uga jaka; s'wiadczysz klientowi i

> [...]
    > - nie mam kasy rejestrującej
    > - ale z przepisów nie wynika zakaz takiego prowadzenia rejestracji, aby
    > dało się wyróżnić kwoty, które powinny przypaść do różnych kolumn KPiR
    > - przypuszczam że większość sprzedawców nie zaprząta sobie głowy i wrzuca
    > "hurtem jak leci", a co poniektórzy to wręcz nie są świaomi wniosków
    > o których piszesz wyżej (o przychodzie ubocznym)
    >
    > Mi wychodzi, że jak ktoś chce być "przepisowy", to powinien sobie
    > wprowadzić do kasy osobną pozycję "wysyłka", i z raportu wydłubać
    > sumę pozycji "wysyłka" do odrębnego wpisania do KPiR.

    Może ja ostudzę, czy nie wyodrębnianie tego osobno w innej kolumnie
    prowadzi do uszczuplania podatków (innego ich rozliczania)?, czy rodzi
    zarzut nieprawidłowego prowadzenia księgi? (i jakie wtedy mogą być sankcje)

    Co w przypadku jak ja wliczam koszt wysyłki w cenę towaru, a nie wybijam
    osobno jako pozycja "wysyłka" (ale robię tak tylko dla niektórych
    sprzedaży, gdzie kupującemu zależy na osobnym ujęciu tego kosztu)?