  • Data: 2009-08-31 23:28:59
    Temat: Re: Paragon w KPIR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 31 Aug 2009, cyklista wrote:

    > a temat refakturowania przy okazji opłat pocztowych jest bardzo śliski i mogą
    > sobie pozwolić na niego tylko firmy z dobrymi prawnikami

    Wypada się zgodzić.

    > są też tacy (z czym ostatnio się spotkałem), którzy nie ujmują na fakturach
    > dla klientów kosztów przesyłki (jedynie sam towar) a odpowiadają że oni
    > faktur z poczty nie biorą i dlatego przesyłka jest dla nich czymś
    > przeźroczystym czego rozliczaniem się nie zajmują :-)

    Są też tacy, którzy twierdzą że realizują jedynie pośrednictwo
    w zamówieniu usługi przez klienta, przy czym opłata za pośrednictwo
    zawarta jest w cenie towaru.
    Żądają pełnomocnictwa od kupującego (albo zawierają w regulaminie).
    W ten sposób w PP usługę "nabywa klient" (pośrednik jedynie pobiera
    marżę - i mówi że jest "w cenie towaru").
    Oczywiście pozostaje wtedy zarówno sprawa ew. sporu z US jak wyżej
    piszesz i dochodzi niezła komplikacja w razie reklamacji na poczcie
    (już widzę, jak reaguje placówka na poczcie *odbiorcy*... "jedź
    Pan na pocztę wysyłki, bo taka jest procedura" :P)

    pzdr, Gotfryd