    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Paragon w KPIR
    Date: Thu, 27 Aug 2009 23:38:11 +0200

    On Thu, 27 Aug 2009, cyklista wrote:

> [...]
    [...]
    [...]
    > Tutaj przyczepię się do innego aspektu. Dla mnie koszty wysyłki nie są
    > kosztem ubocznym a wręcz podstawowym przy prowadzeniu sprzedaży internetowej
    > wysyłkowej (chyba że ubocznośc oznacza coś innego niż ja myślę).

    Przyjąłem założenie j.w. bez rozważań - IMVHO może mieć znaczenie,
    posługując się przykładami z allegro, czy wartość pozycji "wysyłka"
    obejmuje tylko i wyłącznie gołe, udokumentowane i dające się
    wydzielić (określić) koszty, czyli de facto jest refakturą
    wydatku za przesyłkę i kopertę, czy jest "jakoś oszacowana
    z zyskiem", a więc stanowi źródło dochodu (oczywiście błędne
    oszacowanie może prowadzić do uzyskania strat zamiast
    dochodu, ale tak jest z każdym elementem DG) - czyli
    pozycja "wysyłka list polecony zwykły 12 zł" to już
    będzie "źródło dochodu" (do potraktowania jako sprzedaż).
    Ale nie wiem co interpretacje na to, nie sprawdzałem, bo
    nie miałem potrzeby :)

    > Tak samo
    > jest z przychodami, wpłaty za przesyłkę bardzo często są wyższe niż opłata za
    > sam towar i mogą być znaczącym źródłem dochodu dla kogoś kto sprzedaje drobne
    > rzeczy elektroniczne warte 1, 2 zł sztuka.

    Oczywiście, ale tylko pod warunkiem jak wyżej - że pobiera opłatę "za
    pakowanie i wysyłkę" wyższą, niż dające się jasno przypisać koszty.
    Jak bierze za wysyłkę tyle co poczta, a za pakowanie koszt
    koperty, to możliwości "źródła dochodu" nie widzę :D

    pzdr, Gotfryd