  • 1. Data: 2004-04-27 20:48:47
    Temat: Pit36 a ryczałt
    Od: "Babys" <b...@p...pl>

    Witam

    W zeszlym roku oprocz wykonywanej pracy w ktorej jestem zatrudniona na czas
    nieokreslony, prowadzilam przez trzy miesiace dzialalnosc gospodarczą, ktorą
    rozliczałam z fiskusem w formie ryczaltu ewidencjonowanego.
    W tej chwili zbliza się termin skladania rozliczenia rocznego i chcialam
    zapytac ktory pit 36 czy 37 musze zlozyc i czy potrzebny jest do niego jakis
    zalacznik? Moze zalącznik B ?
    Zaznaczam , ze byl to ryczalt.

    pozdrawiam Bogusia

  • 2. Data: 2004-04-27 20:51:57
    Temat: Re: Pit36 a ryczałt
    Od: "Adam" <a...@o...pl>

    chyba z podobnym problemem sie zgralismy :))

  • 3. Data: 2004-04-28 12:37:17
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Babys wrote:

> [...]
    > 37 musze zlozyc i czy potrzebny jest do niego jakis zalacznik?
    > Moze zalącznik B ? Zaznaczam , ze byl to ryczalt.

    Z umowy o prace na PIT37 z odpowiednimi zalacznikami (odliczenia
    budowlane PIT-D, odliczenia inne PIT-0), natomiast z DG ryczaltowej
    na PIT28 i na to byl czas do konca stycznia...

    Cytuje Izbe Skarbowa w Gdansku:

    Zeznanie PIT-36 sk?adaj? podatnicy, którzy :
    1. prowadzili :
    - pozarolnicz? dzia?alno?? gospodarcz? opodatkowan? na zasadach
    ogólnych,
    - dzia?y specjalne produkcji rolnej,
    2. uzyskali przychody :
    - z najmu, dzier?awy lub poddzier?awy, albo z umów o podobnym
    charakterze, opodatkowane na ogólnych zasadach,
    - od których byli obowi?zani samodzielnie op?aca? zaliczki na
    podatek ( np. z tytu?u sprzeda?y udzia?ów, akcji, obligacji i
    innych papierów warto?ciowych oraz z dzia?alno?ci wykonywanej
    osobi?cie ),
    - ze ?róde? przychodów po?o?onych za granic? np. z emerytury,
    renty, stosunku pracy,
    - z innych ?róde?, od których ani p?atnik, ani podatnik w ci?gu
    roku podatkowego nie mia? obowi?zku odprowadzenia zaliczek, w tym
    przychody wykazane w informacji PIT-8C,
    3. korzystaj? z odlicze? z tytu?u kontynuacji ulg inwestycyjnych,
    4. sporz?dzili remanent likwidacyjny w grudniu roku podatkowego,
    5. s? obowi?zani doliczy? do swoich dochodów dochody ma?oletnich
    dzieci, np. rent? rodzinn?.

    Tu jest mowa o DG na _zasadach_ogolnych_, a _ryczalt_ to PIT-28,
    wiec juz po czasie i proponuje szybko go zlozyc, to male (albo
    zadne) odsetki beda...

    Pozdrawiam,
    --
    A.

  • 4. Data: 2004-04-28 13:18:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik A. napisał:

    > Tu jest mowa o DG na _zasadach_ogolnych_, a _ryczalt_ to PIT-28,
    > wiec juz po czasie i proponuje szybko go zlozyc, to male (albo
    > zadne) odsetki beda...

    Odsetki za niezłożenie deklaracji? Co nawyżej za zaległości podatkową.
    Za niezłożenie w terminie rozliczenia rocznego przywalą mandat i to spory.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-04-28 16:12:28
    Od: "Adam" <a...@o...pl>

    to wszystko bylo zlozone, poprostu zmylila mnie ta zakladka wyjaciona o
    ryczalcie ewidencjonowanym w pit 37 pozycje podalem.

    Wszystko jest bez zmian, PIT-28 w styczniu byl a teraz
    pit 37

    pozdrawiam