  • 1. Data: 2004-04-27 18:09:46
    Temat: Odliczenia zakupu komputera - faktura na meża
    Od: "Roman" <r...@o...pl>

    Witam
    W 2003 r. zakupiliśmy do domu komputer i chcemy skorzystać z ulgi na zakup
    przyrządów i pomocy naukowych.
    Warunki ( zatrudnienie, związek zakupu z pracą ) do skorzystania z ulgi
    spełniam ja, żona i pełnoletni syn. Faktura została wystawiona na dwie osoby:
    mnie oraz syna. Z ulgi skorzystam na pewno ja. Okazało się jednak, że z powodu
    zbyt małego podatku, syn z ulgi skorzystać nie mógł.
    Jak sądzicie, czy z ulgi może skorzystać żona, mimo że nie jest wymieniona jako
    kupujący w treści faktury ?

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 2. Data: 2004-04-28 07:47:23
    Temat: Re: Odliczenia zakupu komputera - faktura na meża
    Od: "rachuba" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zbyt małego podatku, syn z ulgi skorzystać nie mógł.
    > Jak sądzicie, czy z ulgi może skorzystać żona, mimo że nie jest wymieniona

    najlepiej poprosić firmę komputerową wystawiającą fakturę na syna, aby
    wypisała notę korygującą dane nabywcy (z syna na żonę). Nie sprawi im to
    problemu, bo tylko imię ulega zmianie.
    Ja w ten sposób przepisałam faktury dotyczące remontu mieszkania, gdzie
    nawet inny adres miałam niż ojciec.