  • 1. Data: 2004-04-27 17:29:46
    Temat: amortyzacja notebooka - prosze o opini
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Witam!
    Czy możecie mi potwierdzić, że to jest prawidłowa amortyzacja notebooka:

    Przykład:
    Komputer kupiony w listopadzie 2002 za cenę netto: 5.000,00 zł
    Amortyzacja wygląda następująco:
    ROK 2002 Grudzień 5.000 x 30% / 12 = 125 zł
    ROK 2003 Styczeń - Grudzień 5.000 x 60% / 12 = 250 zł miesięcznie
    ROK 2004 nadal 250 zł miesięcznie czyli do lipca zostanie rozliczone 4875

    czyli w sierpniu amortyzuje pozostałe 125 zł i
    koniec. (?)

    Dzieki z góry za opinie,
    Małgorzatka

  • 2. Data: 2004-04-27 21:22:53
    Temat: Re: amortyzacja notebooka - prosze o opini
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Apr 2004, Małgorzatka+ wrote:

    >+ Witam!
    >+ Czy możecie mi potwierdzić, że to jest prawidłowa amortyzacja notebooka:

    Po prawdzie na "atomowej" ostatnio znów wtopiłem, ale najwyżej
    dowiem się (znów) że mało oryginalny jestem ;)

    >+ Przykład:
    >+ Komputer kupiony w listopadzie 2002 za cenę netto: 5.000,00 zł
    >+ Amortyzacja wygląda następująco:
    >+ ROK 2002 Grudzień 5.000 x 30% / 12 = 125 zł

    Czy możesz objaśnić co to za amortyzacja była ?
    "Liniowa zwykła" jak rozumiem ? :)
    Zastrzegam iz IMHO to NIE jest błąd. Tylko tak pytam dlaczego
    nie 5000*30% (bez 1/12 !) :)
    Z moich zapisków wynika że nowelizacja pozwalająca na am. "atomową"
    została wprowadzona *w trakcie* roku 2002, na pewno nie było jej
    1.I.2002 ale na pewno wolno było z niej skorzystać (najpóźniej
    z najwcześniejszych terminów :)) po 26.10.2002 :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-27 22:13:35
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Czy możesz objaśnić co to za amortyzacja była ?
    > "Liniowa zwykła" jak rozumiem ? :)
    > Zastrzegam iz IMHO to NIE jest błąd. Tylko tak pytam dlaczego
    > nie 5000*30% (bez 1/12 !) :)

    Taaak, liniowa. A dlaczego? Po prostu z braku odpowiedniej wiedzy, że można
    inaczej. Czasami człowiek zajmuje się różnymi innymi sprawami, a prowadzenie
    KPiR i całej tej reszty jakoś "ciągnie" się przy minimalnej wiedzy, byle do
    przodu :)
    No ale skoro to nie jest błąd to już nie jest źle. A dalej (2003, 2004) to
    rozliczenie jest poprawne?
    Przy okazji spytam (wiem, totalny lajkonik ze mnie) - co miesiąc wpisuje
    amortyzacje w KUP bez względu na to czy osiągam w danym miesiącu przychód -
    i fakt, że na przykład rok 2003 kończę ze stratą na amortyzcję nie ma
    wpływu?
    Dzięki za zainteresowanie Gotfryd :)
    Pozdrawiam,
    Małgorzatka

  • 4. Data: 2004-04-28 06:50:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Apr 2004, Małgorzatka+ wrote:
    [...]
    >+ No ale skoro to nie jest błąd to już nie jest źle.

    IMHO nie jest: "podatnik *może* podwyższyć...", w 2002 zakres
    regulacji współczynnikiem był od 0,5..2,0, na dziś jest 0..2,0 :)

    >+ A dalej (2003, 2004) to rozliczenie jest poprawne?

    Mi wygląda OK...

> [...]
    >+ i fakt, że na przykład rok 2003 kończę ze stratą na amortyzcję nie ma

    Nie ma. Natomiast wcale nie jest dla mnie oczywiste dlaczego sobie taki
    wariant wybrałaś: jak na mój gust użeranie się ze stratą nie jest jakimś
    rewelecyjnym pomysłem. Mając stratę na widoku to bym popatrzył czy
    raczej nie OBNIŻYĆ współczynnika amortyzacji !
    Inna sprawa że najłatwiej to robić ("dobierać") przy zaliczeniu
    amortyzacji "raz a dobrze" (na koniec roku :)).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-04-28 13:20:38
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

    > Inna sprawa że najłatwiej to robić ("dobierać") przy zaliczeniu
    > amortyzacji "raz a dobrze" (na koniec roku :)).

    Mądry Polak po szkodzie :)
    Dziękuję za wszytskie informacje, mam trochę większą jasność :)
    Pozdrawiam,
    Małgorzatka