  • 1. Data: 2003-02-26 20:22:04
    Temat: Platnik i druki do ZUSu
    Od: "Remek" <c...@t...cos>

    Witam.
    Czy prawda jest jakoby nie trzeba bedzie wysylac drukow DRA itp
    elektronicznie (Platnikiem)
    Tylko pozostaja wplaty.
    Slyszalem, ze ma to byc za dwa miesiace. Jesli sie myle moze mnie ktos
    poprawi.
    Hej

    --
    Remek www.remig.cad.pl
    Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.

  • 2. Data: 2003-02-27 07:37:35
    Temat: Re: Platnik i druki do ZUSu
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    http://www.zus.pl/niusy/k0301071.htm punkt 6.

  • 3. Data: 2003-02-27 19:20:24
    Od: "Slawomir Stepniak" <s...@p...onet.pl1>

    Uzytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisal w wiadomosci
    | http://www.zus.pl/niusy/k0301071.htm punkt 6.
    Juz raz na poczatku historii deklaracji do zzzzus tak bylo ze nie trzeba, a
    potem okazalo sie, ze system nie chwyta czyli i tak trzeba, jak platnikiem i
    teletransmisja to czy to duzo czasu, ja sobie powysylam.
    A z tresci tego linku wynika , "...ale jest to zmiana wynikajaca ze zmiany
    wysokosci minimalnej podstawy wymiaru skladek." ze deklaracja w marcu to juz
    ostatni raz w zyciu, jaki luz :) -chyba, ze zmiana %tow, a i wypadkowe trza
    okreslic raz w roku :( a jak co miesiac to czlowiek z rytmu nie wypada.
    pzdr Slawek S. s...@p...onet.pl1 (ale bez cyfr)

  • 4. Data: 2003-02-28 07:21:27
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Slawomir Stepniak wrote:

    > Juz raz na poczatku historii deklaracji do zzzzus tak bylo ze nie
    > trzeba, a potem okazalo sie, ze system nie chwyta czyli i tak trzeba,
    > jak platnikiem i teletransmisja to czy to duzo czasu, ja sobie

    I dodam, że za te miesiące gdy nie trzeba było składać DRA w 1999 r.
    dotychczas nie przejazano składek do OFE.

    W związku z tym pytanie: Czy zwolnienie ze składania będzie prawem czy
    obowiążkiem płatnika.

    > powysylam. A z tresci tego linku wynika , "...ale jest to zmiana
    > wynikajaca ze zmiany wysokosci minimalnej podstawy wymiaru skladek."
    > ze deklaracja w marcu to juz ostatni raz w zyciu, jaki luz :) -chyba,

    Nie w marcu!!!! Ostatni raz za marzec w kwietniu!!!!

    > ze zmiana %tow, a i wypadkowe trza okreslic raz w roku :( a jak co
    > miesiac to czlowiek z rytmu nie wypada.

    Jak masz być zwolnione ze skłądania DRA to chyba znaczy, że nie
    zatrudniasz więcej niż 9 osób więc wypadkowe ci się nie zmienia

  • 5. Data: 2003-02-28 15:24:16
    Od: "Sławomir Stępniak" <s...@p...onet.pl1>

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości
    | Nie w marcu!!!! Ostatni raz za marzec w kwietniu!!!!

    dzieki, to szczera prawda, człowiek w koncu pytał od kiedy, a ja z rozpedu
    ciemnote wciskam
    prawidłowa odpowiedz w rzeczy samej jest : ostani raz za marzec w kwietniu

    | zatrudniasz więcej niż 9 osób więc wypadkowe ci się nie zmienia

    tez prawda, ja nie będę zmieniał, zle sie wyrazilem, ale Zakład Udoju
    Społecznego raz na rok składkowy obiecał obwieścić nowe procenty (gdzieś tak
    koło prima aprilis) i one mnie będą dotyczyć. Nie będzie to "...zmiana
    wynikajaca ze zmiany wysokosci minimalnej podstawy wymiaru skladek." czyli
    zwolnienie z obowiązku deklaracji nie dziala.

  • 6. Data: 2003-03-02 14:37:52
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

    > W związku z tym pytanie: Czy zwolnienie ze składania będzie prawem czy
    > obowiążkiem płatnika.

    IMO (99,9%) tylko prawem (zresztą tak samo jak możliwość przejścia na MP czy
    rzozliczenie kwartalne w VAT albo nie składanie PIT-5
    tylko wpłacanie zaliczekw wysokości 1/12 .... itd). Zresztą ja tej instytucji nie
    ufam i będe tak jak do tej pory słał DRA co
    miesiąc płatnikiem. Zbyt ona zdezorganizowana by było ją stac na jakieś uproszczenia
    dla płatników.

    Sark