    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Po co stanowisko US na pismie?
    Date: Wed, 07 Jan 2004 22:53:07 +0100

    Użytkownik towarzysz Vader napisał:

    > Kumpel ostatnio, po konsultacjach ze swoimi księgowymi, powiedział, że
    > interpretacje przepisów na piśmie z US można sobie w buty wsadzić. W
    > razie kontroli, jeśli pan/pani kontrolujący(-a) inaczej zinterpretuje
    > dany przepis niż miałbym to na piśmie to i tak może mnie udupić a pismem
    > mogę sobie co najwyżej tyłek podetrzeć. To jak to w końcu jest? Bo już
    > nie wiem czy pisać cokolwiek do US jakbym miał problem czy lać na
    > wszystko i "kręcić lody" gdzie tylko się da. Skoro i tak mogą mnie
    > wsadzić "bo pan urzędnik nie miał dziś dobrego nastroju" to czy jest
> [...]

    Nienienie....
    odpowiedź na zapytanie zadane w trybie "ordynacyjnym" jest wiaząca i
    zastosowanie sie do niej nie może Ci szkodzić.
    Ale niestety koniecznośc zapłaty podatku którego miało nie być lub
    niemozność odliczenia VAT który miał byc odliczalny (i konieczność jego
    zwrotu) to nie jest szkoda w świetle polskiego prawa. Nie jestem pewna,
    ale chyba nawet był wyrok SN w tej sprawie który nie uznawał podatków za
    "szkodę".
    Szkoda to odsetki, kary itp. I od tego owo oficjalne stanowisko US na
    piśmie Cie chroni.

    Istotnie jakis czas temu przepis o "nieszkodliwości" zastosowania się do
    pisemnej interpretacji przepisów był tak skonstruowany że literalnie
    dotyczył wyłacznie oficjalnych interpretacji dokonywanych przez Ministra
    Finansów, ale zostal rozszerzeny i w tej chwili dotyczy też pisemnych
    wyjasnień US w sprawach indywidualnych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk